Просимо вибачення. У даний момент ведеться оновлення котненту.
Для отримання потрібної інформації Ви можете зв'язатися з нами по телефону (057) 702-18-30, 3-37 (внутрішній) або електронній пошті: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Бухгалтерська звітність є заключним етапом облікового процесу на підприємстві і складається на підставі інформаційних даних фінансового обліку з метою задоволення потреб внутрішніх і зовнішніх користувачів для прийняття управлінських рішень.
Фінансова звітність це складова бухгалтерської звітності, яка містить інформацію про фінансовий стан, результати діяльності, рух грошових коштів та власний капітал підприємства за звітний період.
Тому неможливо переоцінити значення повної і достовірної інформації про фінансовий стан і результати діяльності підприємства в процесі вирішення поточних і перспективних господарських проблем.
Ґрунтуючись на даних бухгалтерського обліку як системи суцільного, безперервного і документального оформлення господарських процесів, упорядкованого узагальнення інформації про стан майна і зобов'язань підприємства, звітність відбиває і дозволяє оцінювати результати діяльності, прогнозувати напрямки підвищення ефективності і сприяє виробленню і прийняттю необхідних управлінських рішень.Крім фінансової звітності підприємство складає податкову, статистичну та спеціальну звітність. Кожна з них має велике значення для планування макроекономічних показників, контролю за формуванням державного бюджету та його наповненням, забезпечення соціальних потреб населення держави.
Мета навчальної дисципліни – надання знань про зміст, структуру, порядок складання і використання звітності підприємства.
Завдання – вивчення методики і техніки складання фінансової, податкової, статистичної та спеціальної звітності, передбаченої стандартами бухгалтерського обліку і законодавства України.
Предмет – інформація про фінансові результати діяльності та рух грошових коштів на підприємстві.
Викладацький склад: к. е. н. доцент Волошан Ірина Генадіївна, ст. викладач Горяєва Марина Сергіївна, ст. викладач Андрющенко Віта Олександрівна, викладач Чухлєбова Тетяна Олександрівна.
Професійні компетентності, які отримують студенти після вивчення навчальної дисципліни
Код компетентності | Назва компетентності | Складові компетентності |
ЗП-1 | Знання, вміння та навички щодо складання форм фінансової звітності підприємства | Здатність визначати мету фінансової звітності, склад та її елементи, формулювати якісні характеристики |
Здатність визначати мету складання Балансу (Звіту про фінансовий стан), класифікувати баланси за їх видами, складати баланс підприємства, розкривати окремі статті Балансу у примітках до фінансової звітності | ||
Здатність визначати мету складання Звіту про фінансові результати (Звіту про сукупні доходи), складати Звіт про фінансові результати, розкривати окремі статті Звіту про фінансові результати у примітках до фінансової звітності | ||
Здатність визначати мету складання Звіту про рух грошових коштів, складати Звіт про рух грошових коштів за прямим і непрямим методом, розкривати окремі статті Звіту про рух грошових коштів у примітках до фінансової звітності | ||
Здатність визначати мету складання Звіту про власний капітал, складання Звіту про власний капітал, розкривати окремі статті у примітках до фінансової звітності | ||
ЗП-2 | Знання, вміння та навички щодо виправлення помилок та складання податкової, статистичної і звітності Пенсійного фонду | Здатність виправлення помилок у фінансовій звітності |
Здатність складання консолідованої фінансової звітності | ||
Здатність складати фінансові звіти суб’єктів малого підприємництва | ||
Здатність складати податкові декларації за податками | ||
Здатність складати статистичну звітність і звітність по ЄСВ |
Реалізація набутих компетентностей у майбутній професійній діяльності. Прослухавши навчальну дисципліну та опанувавши основні її розділи під час професійної діяльності в сфері бухгалтерського обліку та консалтингу, ви зможете:
- вчасно підготовувати і якісно перевіряти джерела для складання фінансових, податкових, статистичних та спеціальних звітів
- вірогідно визначати доходи і витрати підприємства за видами діяльності
-визначати грошові потоки в результаті операційної, інвестиційної і фінансової діяльності;
- коригувати величину власного капіталу підприємства відповідно до П(С)БО 6 “Виправлення помилок і зміни у фінансових звітах”;
- вірогідно визначати прибуток для цілей визначення податку на прибуток за звітний період;- визначати податковий кредит та податкові зобов'язання з податку на додану вартість;
- визначати фонд оплати праці та доходи працівників підприємства, від яких залежить сума відрахувань та утримань до фондів соціального страхування.
Змістовні модулі та теми дисципліни:
Змістовий модуль 1. Фінансова звітність звичайного підприємства – інформаційна база користувачам для прийняття управлінських рішень
Тема 1. Загальні вимоги до звітності
Тема 2. Баланс підприємства
Тема 3. Звіт про фінансові результати
Тема 4. Звіт про рух грошових коштів
Тема 5. Звіт про власний капітал
Змістовний модуль 2. Особлива фінансова звітність, звітність податкових, статистичних органів та органів соціального страхування
Тема 6. Виправлення помилок і зміни у фінансових звітах
Тема 7. Зведена і консолідована фінансова звітність
Тема 8. Фінансовий звіт суб'єкта малого підприємництва
Тема 9. Податкова звітність
Тема 10. Статистична і спеціальна звітність
Мета дисципліни. Ознайомлення з головними підходами до формування чинних методик обліку банківських операцій на основі рахунків Плану рахунків бухгалтерського обліку банків України, оволодіння студентами необхідними теоретичними знаннями з бухгалтерського обліку основних банківських операцій, формування в них практичних навичок на такому рівні, який би дозволив легко орієнтуватися в питаннях облікової політики банку, у складанні та контролі банківських операцій і документів, ведення обліку на основі прийнятих міжнародних стандартів і використання надалі знань та навичок при вирішенні завдань обліку в банках, адаптуючи їх до практичної роботи.
Викладацький склад. к.е.н., доц. Глєбова Наталія Володимирівна, к.е.н., доц. Литвиненко Аліна Олександрівна, к.е.н., доц. Махота Ала Валентинівна
Компетентності, що формуються дисципліною.
За змістовним модулем 1. Формування облікової системи банку та основних принципів його діяльності.
Знання, вміння та навички щодо оволодіння методикою і технікою формування облікової системи банку та основних принципів його діяльності:
- здатність до систематизації положень, інструкцій, методичних рекомендацій з питань організації бухгалтерського обліку в банківських установах;
- здатність до засвоєння методів і техніки обліку за всіма ступенями облікового процесу в банку;
- здатність до відображення в обліку капіталу банку, розрахунку емісійного доходу;
- здатність до відображення в обліку доходів і витрат банку, вміння розрахувати % згідно до обраного методу;
- здатність до ведення обліку операцій, здійснюваних різними видами кас;
- здатність до відображення в обліку розрахункових операцій банку.
За змістовним модулем 2. Відображення в обліку фінансово-господарської діяльності банку.
Знання, вміння та навички техніки обліку операцій банку за фінансово-господарською діяльністю:
- здатність до систематизації за датами проведених банком операцій, прийнятих до обліку документів; відображення в обліку всіх етапів за кредитними операціями банку (надання / отримання, нарахування відсотків, формування резервів, погашення);
- здатність до відображення в обліку всіх етапів за кредитними операціями банку (надання / отримання, нарахування відсотків, формування резервів, погашення);
- здатність до відображення в обліку депозитних операцій банку (отримання / надання депозитних коштів, нарахування відсотків, сплата / отримання сум до повернення);
- здатність відображати в обліку операцій з цінними паперами банку згідно до портфеля, в який вони зараховуються;
- здатність відображати в обліку операції банку з покупки / реалізації іноземної валюти, визначення валютної позиції банку;
- здатність до відображення в обліку операцій банку з основними засобами та нематеріальними активами;
- здатність до відображення в обліку лізингових операцій банку (надання , позабалансовий облік, отримання коштів до сплати).
Реалізація набутих компетентностей у майбутній професійній діяльності.
Сфера діяльності охоплює грошові та вексельні операції, купівлю та продаж державних фондів, процентних паперів приватних промислових установ, надання фінансових послуг юридичним та фізичним особам. Завдяки набутим професійним компетенціям робітники можуть працювати в різних відділах банків.
У відділі кредитування реалізується здатність приймати заявки на кредити та аналізувати фінансовий стан позичальника й бізнес-проект, під який береться кредит, надійність застави або іншого забезпечення, а також здатність професійного стеження за цільовим використанням кредиту й контроль за збереженням застави.
У відділі інвестицій реалізується здатність займатися аналізом проектів, які потребують довгострокових вкладень (інвестицій), у тому числі при купівлі підприємств, здійснюється контроль виконання цих проектів, фінансового стану та розвитку підприємств.
У відділі цінних паперів реалізується здатність займатися розміщенням цінних паперів на біржі і на ринку, здійсненням вкладень у прибуткові цінні папери, а також випуском власних векселів з метою залучення грошових коштів.
У відділі дилінгу реалізується здатність здійснювати операції на грошовому та валютному ринках, заробляючи прибуток на курсових коливаннях валют, купуючи і продаючи валюту клієнтам та іншим банкам.
У фондовому відділі реалізується здатність розміщувати акції та облігації банку на ринку.
В операційному відділі реалізується здатність вести і обслуговувати рахунки клієнтів, приймати від клієнтів їхні доручення на вчинення платежів та передавати їх до виконання у відділ розрахунків.
У роботі юридичного відділу реалізується здатність відкривати рахунки клієнтам завдяки з правомірною перевіркою реєстрації клієнта (підприємства), а також ведення арбітражних процесів, які неминуче виникають у роботі банку.
Змістовні модулі та теми дисципліни.
Змістовній модуль 1. Формування облікової системи банку та основних принципів його діяльності.
Тема 1. Комерційні банки як самостійні фінансово-кредитні установи. Основи їх діяльності.
Тема 2. Загальні основи і принципи бухгалтерського обліку в банках.
Тема 3. Облік капіталу.
Тема 4. Облік доходів і витрат.
Тема 5. Облік касових операцій банку.
Змістовній модуль 2. Відображення в обліку фінансово-господарської діяльності банку.
Тема 6. Облік розрахункових операцій.
Тема 7. Облік операцій банку з кредитування.
Тема 8. Облік депозитних операцій.
Тема 9. Облік операцій банку з цінними паперами.
Тема 10. Облік операцій банку в іноземній валюті.
Тема 11. Облік операцій банку з основними засобами та нематеріальними активами.
Тема 12. Облік операцій банку з лізингу.
Просимо вибачення. У даний момент ведеться оновлення котненту.
Для отримання потрібної інформації Ви можете зв'язатися з нами по телефону (057) 702-18-30, 3-37 (внутрішній) або електронній пошті: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Запорукою успіху діяльності бюджетної установи та досягнення цілей її функціонування на виконання державних функцій є наявність висококваліфікованого персоналу, який володіє новітніми економічними та правовими знаннями, що дозволяють ефективно виконувати завдання підготовки планово-фінансової інформації, прийняття управлінських рішень, здійснення ефективного фінансового контролю. Як свідчить аналіз практики функціонування установ бюджетної сфери (установ освіти, культури, науки тощо), в сучасних умовах господарювання бухгалтер повинен володіти навиками креативного мислення, творчого пошуку шляхів вирішення економічних питань та формувати раціональний (з точки зору перспектив розвитку установи в умовах збереження бюджетних коштів) підхід до розподілу фінансових ресурсів.
Метою навчальної дисципліни є надання студентам необхідних теоретичних основ, методичних рекомендацій і практичних навичок з обліку в бюджетних установах з використанням прогресивних форм і національних стандартів бухгалтерського обліку.
Завдання навчальної дисципліни – оволодіння навичками обліку в бюджетних установах; засвоєння методики реєстрації облікової інформації на різних стадіях та за різними напрямками обліку.
Предмет навчальної дисципліни – вивчення методології організації та ведення обліку руху бюджетних коштів у процесі їх невиробничого споживання.
Викладацький склад: к. е. н. доцент Кудіна Ольга Миколаївна, к.е.н., ст. викладач Дзьобко Ірина Петрівна
Професійні компетентності, які отримують студенти після вивчення
навчальної дисципліни
Код компетентності | Назва компетентності | Складові компетентності |
ВПФБУ* 1 | Виявлення проблематики функціонування бюджетних установ | Здатність ідентифікувати доходи та витрати бюджетної установи |
Визначати оптимальні господарські рішення при складанні кошторису бюджетної установи | ||
Здатність до обґрунтування особливостей організації обліку в бюджетних установах | ||
ВПФБУ 2 | Здійснювати обґрунтування прийняття господарських рішень, відображати їх в обліку та в звітності | Здатність до класифікації активів, проведення оцінки активів на дату балансу. |
Здатність до класифікації виробничих витрат та відображення їх в обліку бюджетної установи | ||
Здатність до визначення структури власного капіталу бюджетної установи та відображення його змін на рахунках обліку | ||
Здатність до визначення результатів виконання кошторису | ||
Здатність до відображення результатів інвентаризації в бюджетній установі |
* Виявлення проблематики функціонування бюджетних установ
Реалізація набутих компетентностей у майбутній професійній діяльності. М
Прослухавши навчальну дисципліну та опанувавши основні її розділи під час професійної діяльності в сфері бухгалтерського обліку та консалтингу, ви зможете:
застосовувати План рахунків бюджетної установи при відображенні господарських операцій;
заповнювати облікові регістри, що використовуються у бюджетних установах;
складати бухгалтерські проведення з обліку доходів і видатків загального та спеціального фондів бюджетних установ;
відображати на рахунках бухгалтерського обліку розрахунки з різними дебіторами та кредиторами бюджетних установ;
вести облік розрахунків в порядку планових платежів;
відображати в обліку господарські операції бюджетних установ за різними ділянками обліку;
визначати фінансовий результат за звітний період бюджетної установи;
оформлювати первинні документи щодо різних ділянок обліку.
.
Змістовні модулі та теми дисципліни.
Змістовий модуль 1. Основи побудови бухгалтерського обліку
бюджетних установ
Тема 1. Основи побудови бухгалтерського обліку
в бюджетних установах
1.1.Організаційно-правові засади діяльності бюджетних установ
1.2. Мета, об’єкт та предмет бухгалтерського обліку бюджетних установ.
1.3. План рахунків бухгалтерського обліку бюджетних установ та його взаємозв’язок із балансом
1.4. Особливості організації бухгалтерського обліку бюджетних установ.
Тема 2. Облік доходів і видатків
2.1. Система розпорядників коштів бюджету: права та обов’язки
2.2. Облік доходів загального та спеціального фондів.
2.3. Облік видатків загального та спеціального фондів
2.4. Кошторис доходів і видатків як основний фінансовий документ
Тема 3. Облік фінансово-розрахункових операцій
3.1. Форми розрахунків: сутність та принципи організації.
3.2. Особливості обліку грошових розрахунків.
3.3. Особливості обліку не грошових розрахунків.
3.4. Облік розрахунків з дебіторами.
3.5. Облік розрахунків з кредиторами.
Змістовний модуль 2. Облік запасів, витрат та фондів
Тема 4. Облік розрахунків із заробітної плати, страхування і стипендій
4.1. Заробітна плата в бюджетній установі: сутність та завдання обліку.
4.2. Облік персоналу та використання робочого часу.
4.3. Облік розрахунків із заробітної плати.
4.4. Облік розрахунків зі страхування.
4.5. Облік розрахунків зі стипендіатами.
Тема 5. Облік необоротних активів
5.1. Необоротні активи: сутність, класифікація, види оцінки.
5.2. Облік надходження та наявності основних засобів.
5.3. Облік відновлення основних засобів..
5.4. Облік зносу основних засобів.
5.5. Облік вибуття основних засобів.
5.6. Облік інших необоротних активів.
5.7. Облік незавершеного будівництва.
Тема 6. Облік нематеріальних активів
6.1. Нематеріальні активи: сутність, класифікація, види оцінки.6.2. Мета та завдання обліку нематеріальних активів
6.3. Облік надходження та наявності нематеріальних активів.
6.4. Облік вибуття нематеріальних активів.
Тема 7. Облік запасів
7.1. Запаси: сутність, класифікація, види оцінки.
7.2. Мета та завдання обліку запасів бюджетних установ..
7.3. Облік надходження запасів.
7.4. Облік вибуття запасів.
Тема 8. Облік виробничих витрат
8.1. Склад та характеристика виробничих витрат бюджетних установ.
8.2. Мета та об’єкти обліку виробничих витрат бюджетних установ.
8.3. Облік витрат виробничих (навчальних) майстерень.
8.4. Облік витрат підсобних (навчальних) сільських господарств.
8.5. Облік витрат на науково-дослідні роботи
8.6. Облік інших виробничих витрат.
Тема 9. Облік власного капіталу
9.1. Власний капітал бюджетних установ і завдання його обліку.
9.2. Особливості організації бухгалтерського обліку власного капіталу.
Тема 10. Облік фондів
10.1. Поняття фонду в необоротних активах та МШП.
10.2. Мета та завдання обліку фондів бюджетних установ.
10.3. Особливості організації бухгалтерського обліку фондів в необоротних активах.
Тема 11. Облік результатів виконання кошторису
11.1. Результати виконання кошторису за загальним і спеціальним фондами.
11.2. Мета та завдання обліку результатів виконання кошторису.11.3. Особливості організації бухгалтерського обліку результатів виконання кошторису.
Тема 12. Інвентаризація в системі бюджетних установ
12.1. Місце та роль інвентаризації в діяльності бюджетних установ.
12.2. Порядок проведення інвентаризації об'єктів обліку.
12.3. Особливості організації бухгалтерського обліку результатів інвентаризації.
Вольтер - філософ, письменник, історик
Багатоваріантна система оподаткування вимагає специфічних механізмів розрахунку бази оподаткування, застосування різних ставок, а також різних джерел покриття податків і зборів (обов’язкових платежів). В навчальній дисципліні «Облік і звітність в оподаткуванні» розглядаються теоретичні та методичні основи організації, практичні особливості ведення податкового обліку на підприємстві за основними податками і зборами, спільні сторони та суперечності між бухгалтерським і податковим обліком. Значна увага приділяється правилам ведення первинних документів та податкових регістрів, висвітленню загальних вимог, яких необхідно дотримуватися при складанні податкової звітності.
Мета дисципліни. Формування знань та навичок щодо ведення податкового обліку та звітності з різних загальнодержавних та місцевих податків, зборів та обов’язкових платежів.
Викладацький склад. Волошан Ірина Геннадіївна, к.е.н., доцент; Горяєва Марина Сергіївна, ст. викладач
Компетентності, що формуються дисципліною:
- здатність до володіння понятійним апаратом та методами податкового обліку;
- здатність до визначення податкових доходів, витрат з обліку податку на прибуток та складання Податкової декларації;
- здатність до визначення податкового зобов’язання, податкового кредиту з податку на додану вартість та складання Податкової декларації з ПДВ;
- здатність до визначення податку з доходів фізичних осіб та складання податкового розрахунку;
- здатність до володіння порядком переходу на спрощену систему оподаткування, обліку груп підприємців та юридичних осіб - спрощенців та звітності з єдиного податку;
- здатність до ведення податкового обліку ресурсних платежів;
- здатність до ведення податкового обліку фіксованого сільськогосподарського податку;
- здатність до податкового обліку інших місцевих податків та зборів
Реалізація набутих компетентностей у майбутній професійній діяльності.
Прослухавши навчальну дисципліну та опанувавши основні її розділи під час професійної діяльності в сфері бухгалтерського обліку та консалтингу, ви зможете:
Змістовні модулі та теми дисципліни.
Змістовий модуль 1. Загальні основи податкового обліку. Облік податку на прибуток підприємств та податку на додану вартість
Тема 1. Податковий облік: його зміст та організація на підприємстві.
Тема 2. Податковий облік та звітність з податку на прибуток підприємств.
Тема 3. Податковий облік та звітність з податку на додану вартість.
Змістовий модуль 2. Облік інших податків та платежів
Тема 4. Податковий облік та звітність з податку з доходів фізичних осіб.
Тема 5. Податковий облік та звітність за спрощеною системою оподаткування.
Тема 6. Податковий облік та звітність за ресурсними платежами.
Тема 7. Податковий облік та звітність сільськогосподарських виробників.
Тема 8. Податковий облік та звітність з інших податків, зборів й обов’язкових платежів.
Кафедрою бухгалтерського обліку забезпечується викладання на всіх факультетах ХНЕУ ім. С.Кузнеця навчальної дисципліни "Бухгалтерський облік". Викладання даної дисципліни враховує специфіку підготовки за відповідним напрямом. Перелік тем адаптується до специфіки конкретного факультету. Так, для студентів факультету менеджменту і маркетингу головний акцент робиться на використання облікової інформації системою менеджменту підприємтва для фінансового факультету - на формування в обліку інформації про рух грошових коштів та формування собівартості тощо.
З інформаційним та навчально-методичним забезпеченням дисциплін, що викладаються кафедрою можна ознайомитися за посиланнями:
Навчально-методичне забезпечення дисциплін кафедри бухгалтерського обліку за останні п'ять років
Інформаційне забезпечення дисциплін кафедри бухгалтерського
Окрім того кафедра є профілюючою для підготовки бакалавров за спеціальністю 071 "Облік і оподаткування" та напрямом 6.030509 "Облік і аудит". В рамках відповідної освітньо-професійної програми підготовки викладаються дисципліни, які формують основні професійні компетентності майбутнього обліковця. До таких дисциплін входять: