Menu

Співпраця кафдери обліку і бізнес-консалтингу з CIMA (Chartered Institute of Management Accountants). Міжнародне визнання якості освітніх програм

Міжнародне визнання якості навчальних програм для фінансових фахівцівНа сучасному ринку праці збільшується попит на бухгалтерів з півищеними навичками у сферах управління та консалтингу. Розроблена у тісній співпраці з Привілейованим Інститутом Управлінських Бухгалтерів (Chartered Institute of Management Accountants, CIMA, Великобританія) освітньо-професійна програма з "Обліку і аудиту" готує вступників до успішної кар'єри в області фінансів, покращуючи навички, потрібні для досягнення успіху на управлінському та стратегічному рівні будь-якої організації.   

Міжнародне визнання якості навчальних програм для фінансових фахівцівПерегляд даної програми на відповідність вимогам CIMA та отримання відповідної акредитації підтверджує високу якість наповнення програми з "Обліку і аудиту" та декларує позицію ХНЕУ ім. С. Кузнеця – гармонізацію програм навчання з вимогами найкращих світових практик підготовки фінансових спеціалістів, адже СІМА є визнаним лідером фінансових кваліфікацій у світі. Випускники освітньої програми "Облік і аудит", яких готує кафедра обліку і бізнес-консалтингу, звільнятимуться від здачі 3 іспитів першого рівня і зможуть розпочати професійну кваліфікацію CIMA з кейс-стаді операційного рівня одночасно з отриманням ними відповідного ступеня (бакалавра або магістра). Це означає, що вони повинні будуть скласти ОДИН іспит для отримання "Диплому з управлінського обліку" (Certificate in Business Accounting – СІМА Cert BA) МІЖНАРОДНОГО РІВНЯ. Навіть якщо зараз Ви не плануєтє отримувати професійну сертифікацію CIMA, участь у даній програмі підготовки бакалавра гарантує навчання з використанням кращіх світових практик підготовки фахівців.

Посилання на підтвердження кваліфікації на сайті Привілейованого Інституту Управлінських Бухгалтерів

Які переваги надає CIMA?

Міжнародне визнання якості навчальних програм в ХНЕУ ім. С. Кузнеця, облік і бізнес-консалтинг- The Chartered Institute of Management Accountants (Міжнародна асоціація фахівців в галузі управлінського обліку) є провідною й найбільшою в світі професійною асоціацією фахівців з управлінського обліку. Налічує 227000 членів, які працюють у 179 країнах.
- Члени і студенти CIMA працюють на промислових і торговельних підприємствах, у державних установах і некомерційних організаціях.
- CIMA спільно з Американським інститутом дипломованих бухгалтерів AICPA заснувала статус сертифікованого міжнародного фахівця в галузі управлінського обліку CGMA (Chartered Global Management Accountant), який отримують талановиті та цілеспрямовані фахівці з управлінського обліку, що володіють знаннями і здібностями для інтенсивного розвитку бізнесу.
- CIMA орієнтує навчання на ефективне прийняття рішень на основі аналізу релевантної інформації за для створення і підтримки вартості

Зміст підготовки

Зміст (структурно-логічна схема) підготовки фахівця з Бізнес-консалтингу- Основу програми становить орієнтація на визначені в CIMA сфери діяльності, такі як: фінансова стратегія, зовнішня звітність, внутрішній контроль, трансформація витрат, управління фінансами та проектами, управління ризиками та ресурсами, бюджетний контроль, обліково-аналітична підтримка бізнесу, аудит та внутріншій аудит, стратегічний податковий контроль.
- Навчання в розрізі означених сфер діяльності розкривається також з точки зору провадження професійної консалтингової діяльності.
- Кейс-стаді операційного рівня імітує функцію працівника з фінансових питань, який працює на операційному рівні та приймає тактичні рішення, для яких необхідний аналіз фінансової та нефінансової інформації. Він здатен аналізувати структуру організації, вирішувати питання витрат й фінансового планування, показувати їхній вплив на підготовку фінансової звітності та на податкові наслідки.
- Отримавши кваліфікацію на Сертифікат СІМА в бізнес бухгалтерії (Certificate in Business Accounting – СІМА Cert BA), Ви матимете ґрунтовне розуміння основних принципів бухгалтерського обліку, управління та бізнесу, що дасть можливість розпочати кар’єру в світі бізнесу та фінансів. Ви розвинете навички у підготовці фінансової звітності, прогнозуванні, аналізі даних, тощо.
- Навчальна програма заснована на компетенціях, що вимагають працедавці, зокрема технічні, фінансові та ділові навички, а також навички роботи з людьми та лідерства. CGMA Competency Framework – це спеціально розроблена програма, що визначає вимоги роботодавців з різних країн світу, тобто навички, які вони шукають у наступному поколінні бізнес-лідерів.

Наші перевагиДиплом міжнародного зразку CIMA на кафедрі обліку і бізнес-конслатингу в ХНЕУ

- Орієнтація на формування максимально широкого економічного світогляду майбутнього професіонала.
- Консультаційна діяльність, яка в багатьох країнах світу є важливим елементом ділового середовища, активно розвивається і в Україні.
- Управлінський облік посідає головне місце в організації, розташувавшись на перетині фінансів та менеджменту.
- Вагомий акцент на фундаментальну теоретичну підготовку з економіки та інформаційних технології.
- Індивідуалізація процесу навчання за рахунок вибору 25% дисциплін.
- Підсилена підготовка з іноземної мови. Можливість отримання сертифікату BEC (Business English Certificates).
- Навчання з профільних дисциплін повністю забезпечено пакетами первинних документів, форм звітності та комплексних завдань з діагностики якості сформованості компетентностей.
- Широко задіяні мультимедійні технології та проводиться моделювання виробничих процесів та ситуацій.
- Розвиток аналітичних здібностей та критичного мислення через залучення до наукової діяльності.
- 100% забезпечення гуртожитком.
- Гарантія яскравого та незабутнього студентського життя.

 

Долучайтись до найбільш затребуваних на світовому ринку праці професій

Бути хорошим бухгалтером і розумітися на числах більше недостатньо. Компанії тепер вимагають від фінансових фахівців фантастичні навички спілкування, активної позиції в бізнесі та здатності продукувати ідеї щодо підвищення ефективності діяльності 

Випускник може працювати:

- на всіх посадах обліково-аналітичного профілю (бухгалтер, касир, бухгалтер-експерт, економіст-аналітик тощо);
- консультантом з економічних питань;
- економістом з бухгалтерського обліку та аналізу господарської діяльності;
- експертом-консультантом з питань оподаткування в консалтингу;
- керівником підприємства.

 

Випускник програми може займати відповідну позицію в топ-менеджменті підприємства, працювати у складі консалтингової фірми або вести незалежну професійну діяльність

Програма орієнтована на посади:

- головного бухгалтера;
- фінансового директора;
- економіста-аналітика;
- консультанта з економічних питань;
- експерта-консультанта з економічних питань; 
- аудитора (після сертифікації); 
- начальника відділу;
- аналітика консолідованої інформації; 
- заступника директора з розвитку; 
- керівника власної консалтингової фірми. 

Половину всіх світових проблем створюють люди, які намагаються прийняти рішення до того, як отримають всю необхідну для цього інформацію. Наша програми вчить як виправити цей недолік

Конкурсні предмети (на основі повної загальної середньої освіти) у 2019 році

НА БЮДЖЕТ І КОНТРАКТ: 1. Українська мова та література (ЗНО) 2. Математика(ЗНО) 3. Іноземна мова або географія (ЗНО).
ТІЛЬКИ НА КОНТРАКТ: 1. Українська мова та література (ЗНО) 2. Історія України (ЗНО) 3. Іноземна мова або географія (ЗНО)

Завантажити буклет освітньо-професійної програми підготовки бакалавра

Спеціалізація Бізнес-консалтинг ХНЕУ адаптована до вимог сертифікації CIMA

 Пов'язані новини:

Міжнародне визнання якості навчальних програм ХНЕУ

Семінар з методик викладання програм СІМА

ФІНАЛ СІМА UKRAINE BUSINESS CHALLENGE 2016

Ухвалення рішень для нової ери

ОСВІТНЬО-ПРОФЕСІЙНА ПРОГРАМА ПІДГОТОВКИ БАКАЛАВРА 
«ФІНАНСОВО-ЕКОНОМІЧНА БЕЗПЕКА»

Метою програми підготовки бакалавра «Фінансово-економічна безпека» є підготовка компетентних фахівців – економістів-аналітиків, бухгалтерів-експертів, консультантів з економічних питань, економістів з податків і зборів, аналітиків консолідованої інформації, економістів з бухгалтерського обліку та аналізу господарської діяльності. Конкурентною перевагою бакалаврської програми є якісне поєднання економічного аналізу, бухгалтерського обліку та аудиту як найважливіших функцій управління безпекою фінансово-господарської діяльності суб'єктів господарювання в умовах динамічного бізнес-середовища. Продовживши навчання за освітнім ступенем магістра в рамках програми "Управління фінансово-економічною безпекою" Ви отримуєте дипломи за спеціальністю 071 "Облік і оподаткування" (бакалавр) та 073 "Менеджмент" (магістр). Саме сполучення цих спеціальностей створює унікального фахівця, попит на ринку праці на якого завжди залишатиметься стабільно високим.

Що таке фінансово-економічна безпека?

- Забезпечення економічної безпеки національної економіки та підприємств є однією з найбільш вагомих проблем будь якого суб'єкта господарювання; 
- Завданнями фахівця з фінансово-економічної безпеки є виявлення внутрішніх та зовнішніх загроз в діяльності підприємства, оцінка ризику впливу цих факторів та розробка заходів з подолання негативних впливів; 
- Фахівці з безпеки відстежують нелегальні грошові потоки, реалізують фінансовий контроль та оцінюють реалістичність сценаріїв розвитку підприємства;
- Здатність підтримки безпеки значно залежить від повноти наявної інформації у осіб, які приймають рішення.

Перелік компетентностей, що формуються у результаті навчання бакалаврів

- застосовувати методи аналізу та контролю за станом і результатами господарської діяльності;
- спостерігати за раціональним використанням матеріальних, трудових і фінансових ресурсів з метою виявлення внутрішньогосподарських резервів та запобігання втратам і непродуктивним витратам;
- проводити комплексний аналіз на підставі даних бухгалтерського обліку і звітності, розробляти пропозиції з усунення чинників загроз фінансово-господарської діяльності підприємства і його підрозділів;
- забезпечувати керівників, кредиторів, інвесторів, аудиторів та інших користувачів фінансово-економічної звітності порівнянною та достовірною інформацією про діяльність підприємства, його майно, зобов'язання та господарські операції, прибутки та видатки.

Склад дисциплін бакалаврської програми

Зміст програми підготовки розкривається наступними дисциплінами та модулями: Національна системи безпеки; Економічна безпека банківських та фінансових установ; Організація кадрової безпеки; Економічний аналіз та аудит в системі економічної безпеки; Ризик-менеджмент; Обліково-аналітичне забезпечення системи безпеки та конкурентної розвідки; Фінансова безпека України; Судово-економічна експертиза; Економіко-математичне моделювання фінансово-економічної безпеки; Методи та моделі прийняття управлінських рішень; Стратегічний управлінський облік; Фінансовий менеджмент; Організація міжнародної безпеки; Корпоративна безпека; Правове забезпечення безпеки суб'єктів господарської діяльності в Україні.

Ключовими дисциплінами при цьому є:
- Основи управління фінансово-економічною безпекою – теоретичні і практичні особливості діяльності із забезпечення фінансово-економічної безпеки господарської діяльності суб'єктів господарювання;
- Методи і моделі прийняття рішень в аналізі та аудиті – механізми прийняття управлінських рішень, аналітичний інструментарій процесів прийняття та реалізації управлінських рішень;
- Аудит в управлінні фінансово-економічною безпекою – перевірка та контроль обліково-аналітичної діяльності в торгових підприємствах, банках, бюджетних установах, на фондовому ринку, сільськогосподарських підприємствах, транспортних та будівельних підприємствах;
- Фінансова звітність за національними та міжнародними стандартами – міжнародні стандарти формування обліково-аналітичної звітності суб'єктів господарювання;
- Стратегічний управлінський облік – поєднання в рамках єдиної системи фінансового і управлінського обліку і забезпечення фахівців економічною інформацією для прийняття ефективних рішень та оцінки діяльності підприємства. 

Переваги навчання за освітньо-професійною програмою

- Досвідчений професорсько-викладацький склад з професіоналів-практиків. 
- Вагомий акцент на фундаментальну теоретичну підготовку, яка сполучує сфери економіки, обліку, фінансів, інформаційних систем та права.
- Підсилена підготовка з іноземної мови.
- 100% забезпечення гуртожитком.
- Наявність можливості паралельної участі у програмах підготовки офіцерів запасу (з присвоєнням військового звання молодшого лейтенанту запасу).
- Формування унікального за затребуваного ринком набору компетентностей.

Працевлаштування:

Отримані в рамках спеціальності 071 компетентності орієнтовані на посади:

- економіста-аналітика, бухгалтера-експерта, консультанта з економічних питань, економіста з податків і зборів, економіста з бухгалтерського обліку та аналізу господарської діяльності, експерта-консультанта з питань обліку та оподаткування, фахівця в контролюючих органах, директора власного підприємства. З набуттям практичного досвіду: головного бухгалтера, фінансового директора, аудитора (після сертифікації), начальника відділу, заступника директора з економіки

Програма «Фінансово-економічна безпе-ка» орієнтована на наступні посади:

- керівника, професіонала із питань фінансово-економічної безпеки;
- аналітика/консультанта із питань фінансово-економічної безпеки;
- професіонала із питань соціальної та корпоративної відповідальності підприємств, установ та організацій;
- радника, консультанта (оглядача) з економічних питань;
- відповідального працівника банку (філії банку, іншої фінансової установи);
- спеціаліста відділу внутрішнього моніторингу банку;
- судовий експерт в сфері розслідування економічних правопорушень

 

У бізнесі завжди є проблеми
Цифри говорять, у чому проблема і наскільки вона серйозна
Спеціальність 071 «Облік і оподаткування» навчає тому, де знайти та як консолідувати необхідні цифри
Освітня програма «Фінансово-економічна безпека» показує, як використати цифри (облікові дані) для того щоб позбутися або запобігти появі проблем 

Бухгалтерський облік це мова бізнесу
Лише базова облікова підготовка надає системне бачення всіх процесів, які відбуваються на підприємстві
Тільки усвідомлення податкових наслідків прийнятих рішень дозволяє забезпечити збереженість активів та капіталу
Лише розуміння, як застосувати знання про обліку та податки в практичній діяльності формує ефективного фахівця з фінансово-економічної безпеки

Конкурсні предмети у 2019 році

НА БЮДЖЕТ І КОНТРАКТ 1. Українська мова та література (ЗНО) 2. Математика(ЗНО) 3. Іноземна мова або географія (ЗНО)
ТІЛЬКИ НА КОНТРАКТ 1. Українська мова та література (ЗНО) 2. Історія України (ЗНО) 3. Іноземна мова або географія (ЗНО)

Підхід "майнор-мейджер" до підготовки фахівців

Освтіньо-професійні програми підготовки бакалаврів ХНЕУ ім. С. Кузнеця базуються на майнор-мейджор підході до формування освітнього профілю студента. Такий підхід дозволяє повною мірою реалізувати вимогу Закону України "Про вищу освіту" щодо наявності 25% вибіркових дисциплін. Кафедра бухгалтерського обліку пропонує власний майнор та междор. 

МЕЙДЖОР кафедри бухгалтерського обліку (умовна назва блоку профільних дисциплін, які визначають спеціалізацію напряму підготовки) орієнтований на надання компетентностей які підсилюють обліково-аналітичну складову підготовки майбутнього фахівця. Відповідний перелік дисциплін представлений у табл. 1. Орієнтація на даний мейджор готує фахівців для роботи на посадах бухгалтера, касира, економіста-аналітика, бухгалтера-експерта, консультанта з економічних питань, економіста з податків і зборів, аналітика консолідованої інформації, економіста з бухгалтерського обліку та аналізу господарської діяльності. Перевагою мейджора є його універсальність, яка полягає в орієнтації на роботу в фінансово-економічних та облікових службах підприємств різних форм власності, аудиторських компаніях та органах державної влади, банківських та бюджетних установах тощо.

Таблиця 1

Склад дисциплін мейджору "Обліково-аналітичне забезпечення підприємницької діяльності"  

Навчальні дисципліни, що входять до складу мейджора  Загальна кількість Форма 
контролю 
кредитів 
ЄКTC
 годин
Курсова робота: фінансовий облік 1  30 Курсова робота
Теорія економічного аналізу 5 150  Екзамен
Облік і звітність в оподаткуванні 4 120  Залік
Курсова робота: аналіз господарської діяльності 1  30 Курсова робота
Облік за видами економічної діяльності 5 150  Екзамен
Аналіз в галузях народного господарства 150  Екзамен
Звітність підприємств 120  Залік
РАЗОМ ЗА МЕЙДЖОРОМ:  25 750  -

 

МАЙНОР кафедри бухгалтерського обліку (умовна назва блоку непрофільних дисциплін, що вивчаються послідовно на 2 та 3 курсах) орієтнується на надання студентам загального уявлення про організацію підприємницької діяльності та про особливості її здійснення з використанням автоматизованих компьютерних систем, які базуються на платформі 1С: підприємство. Головною перевагою пропонованого мейджора є те, що викладання дисциплін базується на наявній на кафедрі лабораторії "Навчальна бухгалтерія". Студенти напряму підготовки "Облік і аудит" в рамках даного майнора отримують компетентності щодо автоматизованої реалізації облікового процесу. Студнети інших напрямів підготовки після вивчення дисциплін майнора усвідомлюють, яким чином формуються на підприємстві інформаційні потоки та як вони використовуються в процесах прийняття рішення. Загальна характеристика дисциплін майнора кафедри бухгалтерського обліку наведена у табл. 2

Таблиця 2

Характеристика майнора "Обліково-інформаційне забезпечення підприємницької діяльності" 

Назва дисципліни  Пререквізити  Постреквізити  Трудомісткість
Основи підприємницької діяльності Знання основ мікроекономіки Вивчення дисципліни забезпечує формування у фахівців знання організаційно-правових форм господарювання, сутності загальної та спрощеної системи обліку й оподаткування, порядку здійснення підприємницької діяльності фізичними та юридичними особами – суб’єктами підприємницької діяльності за різними системами оподаткування та вміння використовувати законодавчі й нормативні акти, що регламентують діяльність суб'єктів малого й середнього підприємництва, реєструвати та оформлювати підприємницьку діяльність, здійснювати розрахунки податків приватного підприємця, підприємства, нарахувань і утримань із заробітної плати працівників, складати та подавати податкову й бухгалтерську звітність. 5 кредитів
Зарубіжний досвід ведення підприємницької діяльності Знання основ мікроекономіки та макроекономіки Вивчення дисципліни забезпечує формування у фахівців знання світових тенденцій розвитку підприємницької діяльності в економіці зарубіжних країн, аналізу розвитку підприємницької діяльності в Європі та Азії, шляхи застосування зарубіжного досвіду розвитку підприємництва в Україні. 5 кредитів
Комп’ютеризована система автоматизації діяльності суб’єкта малого бізнесу Знання основ мікроекономіки та макроекономіки, обчислювальної техніки (інформатики) Здатність використовувати програму 1С. Конфігурація «Бухгалтерія для України» або «Управління невеликою фірмою». Вивчення дисципліни забезпечує формування у фахівців знання системи автоматизації, що використовуються суб’єктами різних форм власності підприємницької діяльності за різними системами оподаткування 5 кредитів
Комп'ютерні облікові системи в управлінні промисловим підприємством Знання основ бухгалтерського обліку, обчислювальної техніки (інформатики), комп’ютеризованої система автоматизації Здатність використовувати програму 1С. Конфігурація «Управління промисловим підприємством». Вивчення дисципліни забезпечує формування у фахівців здатності до прийняття управлінських рішень на основі облікової інформації за допомогою комп’ютерних технологій 5 кредитів

 

Викладачі: к.е.н., доцент Фартушняк О.В., к.е.н., доцент Часовнікова Ю.С., к.е.н., доцент Н.В. Курган, к.е.н., доцент І.Г. Волошан

Дисципліна «Основи підприємницької діяльності»

Короткий опис. Дана дисципліна розглядає порядок створення та організації діяльності суб’єктів підприємницької діяльності різних організаційно-правових форм господарювання, зокрема малого та середнього підприємництва.

Цілі і завдання. Ціллю даної навчальної дисципліни є формування знань і навичок студентів щодо організації та здійснення підприємницької діяльності фізичними та юридичними особами.
Завданнями даної навчальної дисципліни є: вивчення організаційних основ побудови діяльності суб’єктів підприємницької діяльності – юридичних та фізичних осіб; організація діяльності суб’єктів малого та середнього підприємництва, які працюють за загальною та спрощеною системою обліку й оподаткування; ведення податкового та бухгалтерського обліку суб’єктами підприємництва різних організаційно-правових форм господарювання.

Дисципліна «Зарубіжний досвід ведення підприємницької діяльності»

Короткий опис. Дана дисципліна розглядає порядок ведення та організації підприємницької діяльності у країнах Європи та Азії.

Цілі і завдання. Ціллю даної навчальної дисципліни є формування знань і навичок студентів зарубіжного досвіду країн Європи та Азії щодо організації та ведення підприємницької діяльності.
Завданнями даної навчальної дисципліни є: розвинення та поглиблення теоретичних знання студентів системи організації підприємницької діяльності в зарубіжних країнах; оволодіння основами підприємницької діяльності згідно законодавства країн Європи та Азії. адаптація закордонного досвіду ведення підприємницької діяльності на вітчизняних підприємствах.

Дисципліна «Комп’ютеризована система автоматизації діяльності суб’єкта малого бізнесу»

Короткий опис. Дана дисципліна розглядає порядок ведення та організації підприємницької діяльності за допомогою комп’ютеризованих систем автоматизації.

Цілі і завдання. Ціллю даної навчальної дисципліни є освоєння студентами знань основ інформатизації і методів вирішення завдань під час здійснення підприємницької діяльності, навичок застосування автоматизованих систем управління підприємствами.
Завданнями даної навчальної дисципліни є: поглиблення теоретичних знання студентів щодо різних комп’ютеризованих систем автоматизації підприємницької діяльності; оволодіння практичними основами обробки інформаційних потоків в разі здійснення підприємницької діяльності; вивчення основних методів вирішення завдань під час здійснення підприємницької діяльності; розвинення навичок користування засобами автоматизації при веденні підприємницької діяльності.

Дисципліна «Комп’ютерні облікові системи в управлінні підприємством»

Короткий опис. Дана дисципліна розглядає особливості побудови облікової системи України за допомогою комп’ютерних технологій та формує здатність до реєстрації, накопичення та збереження інформації для прийняття управлінських рішень в процесі діяльності.

Цілі і завдання. Вивчення дисципліни сприятиме прагненню студентів до одержання і збагачення знань, зацікавленості в пізнавальній діяльності, виробленні нового типу економічного мислення, навичок самостійної роботи з інструктивним і законодавчим матеріалом, додатковою літературою, формуванню самостійності і творчої активності в момент прийняття рішень, принциповості, ініціативності, професійної етики, моральних якостей за допомогою комп’ютерних технологій.
Мета навчальної дисципліни – формування системи знань з особливості побудови облікової системи за допомогою комп’ютерних технологій в управлінні підприємством. Завданнями даної навчальної дисципліни є: оволодіння теоретичними знаннями та формування компетентності фахівця, здатного використовувати інформаційні облікові технології в управлінні підприємством; розвинення практичних навичок щодо реєстрації, обробки та аналізу облікової інформації під час формування інформаційних потоків для прийняття управлінських рішень; використання знань основних методів вирішення завдань в управлінні підприємством.

СТРУКТУРА ОСВІТНЬО-ПРОФЕСІЙНОЇ ПРОГРАМИ ПІДГОТОВКИ БАКАЛАВРА ЗА СПЕЦІАЛЬНІСТЮ 071 ОБЛІК І ОПОДАТКУВАННЯ В ХНЕУ ім. С. КУЗНЕЦЯ 

Структурно-логічна схема підготовки бакалавра з обліку, аудиту і оподаткування

Освітньо-професійна програма підготовки бакалавра з обліку, аудиту і оподаткування в Харківському національному економічному університеті імені Семена Кузнеця орієнтована на поєднання високого рівня професійної підготовки з формуванням у студентів наукового світогляду та наданням широкого кругозору у соціальній, гуманітарній, фундаментальній й професійних областях.

інформаційний пакет підготовки бакалавра з обліку і аудтиу

ХНЕУ ім. С. Кузнеця успішно використовує майнор-межджор підхід до формування навчальних планів. Таким чином забезпечується реалізація вимоги Закону України "Про вищу освіту" відносно 25% дисциплін, що обираються студентами самостійно. Кафедра обліку і бізнес-консалтингу є випускаючою за спеціальністю 071 Облік і оподаткування. Розроблені навчальні плани повністю відповідають прийнятому у ХНЕУ ім. С. Кузнеця підходу до їх формування. Фокус пропонованої кафедрою програми орієнтуються на формування обліково-аналітичного забезпечення діяльності суб'єктів господарювання різних форм власності, які здійснюють різні види діяльності. Дисциплін вибіркової складової розвивають та конкретизують отримані компетентності під час вивчення базових навчальних дисциплін освітньо-професійної програми "Облік і аудит". При цьому отримані компетентності орієнтовані на задоволення вимог роботодавців щодо таких посад: бухгалтер, касир, економіст-аналітик, бухгалтер-експерт, бухгалтер-ревізор, консультант з економічних питань, економіст з податків і зборів, помічник аудитора, аналітик консолідованої інформації, економіст з бухгалтерського обліку та аналізу господарської діяльності, податковий інспектор.

 

Навчальний план підготовки бакалавра з обліку, аудиту і оподаткування попередніх років:

Навчальний план бакалаврської програми «Облік і аудит», набір 2024 року

Навчальний план бакалаврської програми «Облік і аудит», набір 2023 року

Навчальний план бакалаврської програми «Облік і аудит», набір 2022 року

Навчальний план бакалаврської програми «Облік і аудит», набір 2021 року

Підхід "майнор-мейджер" до підготовки фахівців

Освтіньо-професійні програми підготовки бакалаврів ХНЕУ ім. С. Кузнеця базуються на майнор-мейджор підході до формування освітнього профілю студента. Такий підхід дозволяє повною мірою реалізувати вимогу Закону України "Про вищу освіту" щодо наявності 25% вибіркових дисциплін. Кафедра бухгалтерського обліку пропонує власний майнор. 

Майнор кафедри бухгалтерсього обліку
1С: Обліковий консалтинг (бізнес консалтинг)

1С обліковий консалтингМайнор кафедри (умовна назва блоку непрофільних дисциплін, що вивчаються послідовно на 2 та 3 курсах) орієтнується на надання студентам загального уявлення про організацію бізнесу та про особливості здійснення підприємницької діяльності з використанням автоматизованих компьютерних систем, які базуються на платформі 1С: підприємство.

Головною перевагою пропонованого майнора є те, що викладання дисциплін базується на наявній на нашій кафедрі лабораторії "Навчальна бухгалтерія".
- Студенти спеціальності "Облік і оподаткування" (спеціалізація "Облік і аудит") в рамках даного майнора отримують компетентності щодо автоматизованої реалізації облікового процесу.
- Студнети інших спеціалізації та освітньо-професійних програм після вивчення дисциплін майнора усвідомлюють, яким чином формуються на підприємстві інформаційні потоки та як вони використовуються в процесах прийняття рішення. 
 

 
Загальна характеристика дисциплін майнора кафедри бухгалтерського обліку наведена у табл. 1. Основу майнора становлять дві десятикредитні дисципліни, які викладаються на другому та на третьому курсах. Перша дисципліна, "Організація ведення бізнеса", орієнтується на визначення особливостей організації підприємницької діяльності фізичними особами-підприємцями та юридичними особами. Особливістю даної дисципліни є орієнтація компетентностей на усвідомлення впливу параметрів організації підприємницької діяльності на логіки роботи компьютерних облікових систем. Друга дисципліна "Компьютерна система 1С:Підприємство для ведення бізнесу" розкриває особливості інформаційного супроводу підприємницької діяльності з використанням програмного продукту 1С:Підприємство. При цьому передбачено виділення двох змістовних блоків, які також орієнтуються на фізичних-осіб підприємців на та юридичних осіб.

Таблиця 1

Характеристика майнора "1С Обліковий консалтинг (бізнес консалтинг)" 

Назва дисципліни   Пререквізити    Семестр Постреквізити  Трудомісткість
Організація ведення
бізнесу
Знання основ мікроекономіки та макроекономіки

3 семестр (1 семестр 2-го курсу)

Орієнтація на фізичних осіб-підприємців

Вивчення дисципліни забезпечує формування у фахівців знання організаційно-правових форм господарювання, сутності загальної та спрощеної системи обліку й оподаткування, порядку здійснення підприємницької діяльності фізичними особами та вміння використовувати законодавчі й нормативні акти, що регламентують діяльність суб'єктів малого підприємництва. 10 кредитів, форма контролю - залік

4 семестр (2 семестр 2-го курсу)

Орієнтація на юридичних осіб

Вивчення дисципліни забезпечує формування у фахівців порядку здійснення підприємницької діяльності юридичними особами – суб’єктами підприємницької діяльності за різними системами оподаткування та вміння використовувати законодавчі й нормативні акти, що регламентують діяльність суб'єктів малого й середнього підприємництва, реєструвати та оформлювати підприємницьку діяльність, здійснювати розрахунки податків приватного підприємця, підприємства, нарахувань і утримань із заробітної плати працівників, складати та подавати податкову й бухгалтерську звітність.
Компьютерна система 1С:Підприємство для ведення бізнесу Знання основ мікроекономіки та макроекономіки, інформатики

5 семестр (1 семестр 3-го курсу)

Орієнтація на фізичних осіб-підприємців

Здатність використовувати програму 1С. Конфігурація «Бухгалтерія для України» або «Управління невеликою фірмою». Вивчення дисципліни забезпечує формування у фахівців знання системи автоматизації, що використовуються суб’єктами різних форм власності підприємницької діяльності за різними системами оподаткування 10 кредитів, форма контролю - залік
 
Знання основ бухгалтерського обліку та інформатики

6 семестр (2 семестр 2-го курсу)

Орієнтація на юридичних осіб

Здатність використовувати програму 1С. Конфігурація «Управління промисловим підприємством». Вивчення дисципліни забезпечує формування у фахівців здатності до прийняття управлінських рішень на основі облікової інформації за допомогою комп’ютерних технологій

 

Викладачі: к.е.н., доцент Фартушняк Ольга Вікторівна, к.е.н., доцент Часовнікова Юлія Сергіївна, к.е.н., доцент Курган Наталя Володимирівна, к.е.н., доцент Волошан Ірина Геннадіївна, к.е.н., доцент Пасенко Наталія Сергіївна,к.е.н., ст. викладач Цибулько Дмитро Іванович, ст. викладач Пасічник Інна Юріївна

Дисципліна «Організація ведення бізнесу»

Коротка анотація дисципіни. Дисципліна "Організація ведення бізнесу" розглядає порядок організації діяльності різних суб’єктів господарювання, у тому числі фізичних осіб, домогосподарств, приватних підприємців, створення та діяльності суб’єктів підприємницької діяльності різних організаційно-правових форм господарювання, зокрема малого та середнього підприємництва. Перевагою даної дисципліни є її практична спрямованість на роботу з нормативно-правовими актами, вирішення питань організаційної та облікової роботи з власними коштами та доходами від підприємницької діяльності, вирішення питань вибору та реєстрації підприємств різних організаційно-правових форм, а також бізнес-планування їх діяльності. У процесі викладання навчальної дисципліни основна увага приділяється оволодінню студентами професійною компетентністю в галузі організації підприємницької діяльності фізичних та юридичних осіб.

Мета та основні задачі дисципліни. Метою дисципліни є формування знань і навичок студентів щодо формування власного й сімейного бюджету, організації підприємницької діяльності фізичних осіб, організації та планування діяльності юридичних осіб, а також облікового супроводження здійснення господарської діяльності на підприємстві.
Задачами дисципліни є:
- вивчення особливостей фінансової грамотності при керуванні власним бюджетом;
облікове супроводження домашнього господарства;
вивчення нормативно-правового регулювання діяльності суб’єктів підприємницької діяльності в Україні;
вивчення організаційних основ побудови підприємницької діяльності;
визначення порядку реєстрації підприємницької діяльності фізичної особи;
вивчення системи оподаткування підприємницької діяльності;
визначення напрямків консалтингу бізнес-питань підприємців;
вивчення порядку взаємовідносин фізичної особи з контролюючими органами;
визначення особливостей вибору організаційно-правової форми ведення бізнесу;
вивчення практичних аспектів реєстрації підприємств;
вивчення порядку вибору системи оподаткування підприємницької діяльності юридичних осіб;
визначення напрямків планування та реалізації бізнес-процесів на підприємстві;
вивчення порядку складання бізнес-плану та розробки організаційної структури підприємства;
комп’ютерно-облікове супроводження ведення бізнесу;
вивчення зарубіжного досвіду здійснення підприємницької діяльності. .

Компетентності, що забезпечує. Вивчення дисципліни забезпечує формування у фахівців здатність здійснювати оформлення та ведення господарської діяльності юридичними та фізичними особами.

Трудомісткість. 10 кредитів, 132 аудиторних годин, 1 залік, 1-2 форми поточного контролю.

Дисципліна «Комп'ютерна система "1С: Підприємство" для ведення бізнесу»

Коротка анотація дисципіни. Дана дисципліна розглядає особливості побудови облікової системи України за допомогою комп’ютерних технологій та формує здатність до реєстрації, накопичення та збереження інформації для прийняття управлінських рішень в процесі підприємницької діяльності. Перевагою вивчення дисципліни є прагнення студентів до одержання і збагачення знань, виробленні нового типу економічного мислення, формуванню самостійності і творчої активності в момент прийняття рішень за допомогою комп’ютерних технологій. У процесі вивчення даної дисципліни у студентів формуються практичні навички ведення автоматизованого обліку, реєстрації операцій, які виникають під час ведення бізнесу.

Мета та основні задачі дисципліни. Мета навчальної дисципліни – формування системи знань з особливості побудови облікової системи за допомогою комп’ютерних технологій в управлінні бізнесом.
Задачами даної навчальної дисципліни є:
оволодіння теоретичними знаннями та формування компетентності фахівця, здатного використовувати інформаційні облікові технології в управлінні підприємницької діяльності;
розвинення практичних навичок щодо реєстрації, обробки та аналізу облікової інформації під час формування інформаційних потоків для прийняття управлінських рішень; використання знань основних методів вирішення завдань в управлінні бізнесом;
розвинення навичок користування засобами автоматизації при веденні підприємницької діяльності.

Компетентності, що забезпечує. Вивчення дисципліни забезпечує формування у фахівців здатність вести бізнес за допомогою комп'ютерних технологій..

Трудомісткість. 10 кредитів, 124 аудиторних годин, 1 залік, 1-2 форми поточного контролю. 

Go to top
(C) Кафедра обліку і бізнес-консалтингу ХНЕУ ім. С. Кузнеця