Освітньо-професійна програма підготовки бакалавра з обліку, аудиту і оподаткування в Харківському національному економічному університеті імені Семена Кузнеця орієнтована на поєднання високого рівня професійної підготовки з формуванням у студентів наукового світогляду та наданням широкого кругозору у соціальній, гуманітарній, фундаментальній й професійних областях.
ХНЕУ ім. С. Кузнеця успішно використовує майнор-межджор підхід до формування навчальних планів. Таким чином забезпечується реалізація вимоги Закону України "Про вищу освіту" відносно 25% дисциплін, що обираються студентами самостійно. Кафедра обліку і бізнес-консалтингу є випускаючою за спеціальністю 071 Облік і оподаткування. Розроблені навчальні плани повністю відповідають прийнятому у ХНЕУ ім. С. Кузнеця підходу до їх формування. Фокус пропонованої кафедрою програми орієнтуються на формування обліково-аналітичного забезпечення діяльності суб'єктів господарювання різних форм власності, які здійснюють різні види діяльності. Склад дисциплін вибіркової складової розвивають та конкретизують отримані компетентності під час вивчення базових навчальних дисциплін освітньо-професійної програми "Облік і аудит". При цьому отримані компетентності орієнтовані на задоволення вимог роботодавців щодо таких посад: бухгалтер, касир, економіст-аналітик, бухгалтер-експерт, бухгалтер-ревізор, консультант з економічних питань, економіст з податків і зборів, помічник аудитора, аналітик консолідованої інформації, економіст з бухгалтерського обліку та аналізу господарської діяльності, податковий інспектор.
Навчальний план бакалаврської програми «Облік і аудит», набір 2021 року
Навчальний план бакалаврської програми «Облік і аудит», набір 2020 року
Навчальний план бакалаврської програми «Облік і аудит», набір 2019 року
Освтіньо-професійні програми підготовки бакалаврів ХНЕУ ім. С. Кузнеця базуються на майнор-мейджор підході до формування освітнього профілю студента. Такий підхід дозволяє повною мірою реалізувати вимогу Закону України "Про вищу освіту" щодо наявності 25% вибіркових дисциплін. Кафедра бухгалтерського обліку пропонує власний майнор та междор.
МЕЙДЖОР кафедри бухгалтерського обліку (умовна назва блоку профільних дисциплін, які визначають спеціалізацію напряму підготовки) орієнтований на надання компетентностей які підсилюють обліково-аналітичну складову підготовки майбутнього фахівця. Відповідний перелік дисциплін представлений у табл. 1. Орієнтація на даний мейджор готує фахівців для роботи на посадах бухгалтера, касира, економіста-аналітика, бухгалтера-експерта, консультанта з економічних питань, економіста з податків і зборів, аналітика консолідованої інформації, економіста з бухгалтерського обліку та аналізу господарської діяльності. Перевагою мейджора є його універсальність, яка полягає в орієнтації на роботу в фінансово-економічних та облікових службах підприємств різних форм власності, аудиторських компаніях та органах державної влади, банківських та бюджетних установах тощо.
Таблиця 1
Склад дисциплін мейджору "Обліково-аналітичне забезпечення підприємницької діяльності"
Навчальні дисципліни, що входять до складу мейджора | Загальна кількість | Форма контролю |
|
кредитів ЄКTC |
годин | ||
Курсова робота: фінансовий облік | 1 | 30 | Курсова робота |
Теорія економічного аналізу | 5 | 150 | Екзамен |
Облік і звітність в оподаткуванні | 4 | 120 | Залік |
Курсова робота: аналіз господарської діяльності | 1 | 30 | Курсова робота |
Облік за видами економічної діяльності | 5 | 150 | Екзамен |
Аналіз в галузях народного господарства | 5 | 150 | Екзамен |
Звітність підприємств | 4 | 120 | Залік |
РАЗОМ ЗА МЕЙДЖОРОМ: | 25 | 750 | - |
МАЙНОР кафедри бухгалтерського обліку (умовна назва блоку непрофільних дисциплін, що вивчаються послідовно на 2 та 3 курсах) орієтнується на надання студентам загального уявлення про організацію підприємницької діяльності та про особливості її здійснення з використанням автоматизованих компьютерних систем, які базуються на платформі 1С: підприємство. Головною перевагою пропонованого мейджора є те, що викладання дисциплін базується на наявній на кафедрі лабораторії "Навчальна бухгалтерія". Студенти напряму підготовки "Облік і аудит" в рамках даного майнора отримують компетентності щодо автоматизованої реалізації облікового процесу. Студнети інших напрямів підготовки після вивчення дисциплін майнора усвідомлюють, яким чином формуються на підприємстві інформаційні потоки та як вони використовуються в процесах прийняття рішення. Загальна характеристика дисциплін майнора кафедри бухгалтерського обліку наведена у табл. 2
Таблиця 2
Характеристика майнора "Обліково-інформаційне забезпечення підприємницької діяльності"
Назва дисципліни | Пререквізити | Постреквізити | Трудомісткість |
Основи підприємницької діяльності | Знання основ мікроекономіки | Вивчення дисципліни забезпечує формування у фахівців знання організаційно-правових форм господарювання, сутності загальної та спрощеної системи обліку й оподаткування, порядку здійснення підприємницької діяльності фізичними та юридичними особами – суб’єктами підприємницької діяльності за різними системами оподаткування та вміння використовувати законодавчі й нормативні акти, що регламентують діяльність суб'єктів малого й середнього підприємництва, реєструвати та оформлювати підприємницьку діяльність, здійснювати розрахунки податків приватного підприємця, підприємства, нарахувань і утримань із заробітної плати працівників, складати та подавати податкову й бухгалтерську звітність. | 5 кредитів |
Зарубіжний досвід ведення підприємницької діяльності | Знання основ мікроекономіки та макроекономіки | Вивчення дисципліни забезпечує формування у фахівців знання світових тенденцій розвитку підприємницької діяльності в економіці зарубіжних країн, аналізу розвитку підприємницької діяльності в Європі та Азії, шляхи застосування зарубіжного досвіду розвитку підприємництва в Україні. | 5 кредитів |
Комп’ютеризована система автоматизації діяльності суб’єкта малого бізнесу | Знання основ мікроекономіки та макроекономіки, обчислювальної техніки (інформатики) | Здатність використовувати програму 1С. Конфігурація «Бухгалтерія для України» або «Управління невеликою фірмою». Вивчення дисципліни забезпечує формування у фахівців знання системи автоматизації, що використовуються суб’єктами різних форм власності підприємницької діяльності за різними системами оподаткування | 5 кредитів |
Комп'ютерні облікові системи в управлінні промисловим підприємством | Знання основ бухгалтерського обліку, обчислювальної техніки (інформатики), комп’ютеризованої система автоматизації | Здатність використовувати програму 1С. Конфігурація «Управління промисловим підприємством». Вивчення дисципліни забезпечує формування у фахівців здатності до прийняття управлінських рішень на основі облікової інформації за допомогою комп’ютерних технологій | 5 кредитів |
Викладачі: к.е.н., доцент Фартушняк О.В., к.е.н., доцент Часовнікова Ю.С., к.е.н., доцент Н.В. Курган, к.е.н., доцент І.Г. Волошан
Дисципліна «Основи підприємницької діяльності»
Короткий опис. Дана дисципліна розглядає порядок створення та організації діяльності суб’єктів підприємницької діяльності різних організаційно-правових форм господарювання, зокрема малого та середнього підприємництва.
Цілі і завдання. Ціллю даної навчальної дисципліни є формування знань і навичок студентів щодо організації та здійснення підприємницької діяльності фізичними та юридичними особами.
Завданнями даної навчальної дисципліни є: вивчення організаційних основ побудови діяльності суб’єктів підприємницької діяльності – юридичних та фізичних осіб; організація діяльності суб’єктів малого та середнього підприємництва, які працюють за загальною та спрощеною системою обліку й оподаткування; ведення податкового та бухгалтерського обліку суб’єктами підприємництва різних організаційно-правових форм господарювання.
Дисципліна «Зарубіжний досвід ведення підприємницької діяльності»
Короткий опис. Дана дисципліна розглядає порядок ведення та організації підприємницької діяльності у країнах Європи та Азії.
Цілі і завдання. Ціллю даної навчальної дисципліни є формування знань і навичок студентів зарубіжного досвіду країн Європи та Азії щодо організації та ведення підприємницької діяльності.
Завданнями даної навчальної дисципліни є: розвинення та поглиблення теоретичних знання студентів системи організації підприємницької діяльності в зарубіжних країнах; оволодіння основами підприємницької діяльності згідно законодавства країн Європи та Азії. адаптація закордонного досвіду ведення підприємницької діяльності на вітчизняних підприємствах.
Дисципліна «Комп’ютеризована система автоматизації діяльності суб’єкта малого бізнесу»
Короткий опис. Дана дисципліна розглядає порядок ведення та організації підприємницької діяльності за допомогою комп’ютеризованих систем автоматизації.
Цілі і завдання. Ціллю даної навчальної дисципліни є освоєння студентами знань основ інформатизації і методів вирішення завдань під час здійснення підприємницької діяльності, навичок застосування автоматизованих систем управління підприємствами.
Завданнями даної навчальної дисципліни є: поглиблення теоретичних знання студентів щодо різних комп’ютеризованих систем автоматизації підприємницької діяльності; оволодіння практичними основами обробки інформаційних потоків в разі здійснення підприємницької діяльності; вивчення основних методів вирішення завдань під час здійснення підприємницької діяльності; розвинення навичок користування засобами автоматизації при веденні підприємницької діяльності.
Дисципліна «Комп’ютерні облікові системи в управлінні підприємством»
Короткий опис. Дана дисципліна розглядає особливості побудови облікової системи України за допомогою комп’ютерних технологій та формує здатність до реєстрації, накопичення та збереження інформації для прийняття управлінських рішень в процесі діяльності.
Цілі і завдання. Вивчення дисципліни сприятиме прагненню студентів до одержання і збагачення знань, зацікавленості в пізнавальній діяльності, виробленні нового типу економічного мислення, навичок самостійної роботи з інструктивним і законодавчим матеріалом, додатковою літературою, формуванню самостійності і творчої активності в момент прийняття рішень, принциповості, ініціативності, професійної етики, моральних якостей за допомогою комп’ютерних технологій.
Мета навчальної дисципліни – формування системи знань з особливості побудови облікової системи за допомогою комп’ютерних технологій в управлінні підприємством. Завданнями даної навчальної дисципліни є: оволодіння теоретичними знаннями та формування компетентності фахівця, здатного використовувати інформаційні облікові технології в управлінні підприємством; розвинення практичних навичок щодо реєстрації, обробки та аналізу облікової інформації під час формування інформаційних потоків для прийняття управлінських рішень; використання знань основних методів вирішення завдань в управлінні підприємством.
"Обліково-інформаційне забезпечення бізнес-процесів підприємства
(з використанням 1С: Підприємство)"
Освтіньо-професійні програми підготовки бакалаврів ХНЕУ ім. С. Кузнеця базуються на майнор-мейджор підході до формування освітнього профілю студента. Такий підхід дозволяє повною мірою реалізувати вимогу Закону України "Про вищу освіту" щодо наявності 25% вибіркових дисциплін. Кафедра бухгалтерського обліку пропонує власний майнор та междор.
ВІЛЬНИЙ МАЙНОР кафедри бухгалтерського обліку (окремі непрофільні навчальні дисципліни освітньо-професійної програми підготовки БАКАЛАВРІВ, з яких студент самостійно може створити свій власний унікальний МАЙНОР) орієтнується на надання студентам загального уявлення про організацію підприємницької діяльності та про особливості її здійснення з використанням автоматизованих компьютерних систем, які базуються на платформі 1С: підприємство. Головною перевагою пропонованого мейджора є те, що викладання дисциплін базується на наявній на кафедрі лабораторії "Навчальна бухгалтерія". Студенти напряму підготовки "Облік і аудит" в рамках даного майнора отримують компетентності щодо автоматизованої реалізації облікового процесу. Студнети інших напрямів підготовки після вивчення дисциплін майнора усвідомлюють, яким чином формуються на підприємстві інформаційні потоки та як вони використовуються в процесах прийняття рішення.
ОПИС ВІЛЬНОГО МАЙНОРА
Викладачі: к.е.н., доцент Волошан Ірина Геннадіївна, к.е.н., доцент Пасенко Наталія Сергіївна.
Пререквізити (базові знання необхідні для успішного опанування компетентностями): Знання базових принципів економіки підприємства та організації бізнес-процесів
Коротка анотація дисципліни (загальна характеристика, особливості, переваги): Навчальна дисципліна «Обліково-інформаційне забезпечення бізнес-процесів підприємства (з використанням 1С: Підприємство)» буде корисна майбутнім менеджерам, економістам, фінансистам, бухгалтерам, аналітикам, податківцям, а також тим, хто планує займатися підприємництвом та мати власний бізнес. Сучасні тенденції ринку праці такі, що адміністративний персонал практично в обов'язковому порядку повинен володіти навичками роботи з 1С: Підприємство. За інших рівних умов при прийманні на роботу перевага віддається саме тим кандидатам, які можуть працювати у програмі 1С: Підприємство, створювати первинні документи (прибуткові та видаткові накладні, рахунки-фактури, прибуткові та видаткові касові ордери тощо) та вміти відображати операції в обліку. Викладання дисципліни представляє обліковий процес як інформаційну модель діяльності підприємства від складання первинного документу до складання зведених реєстрів та звітності підприємства. Викладання дисципліни орієнтовано на надання компетентностей щодо обліково-інформаційного забезпечення бізнес-процесів підприємства з використанням програмного продукту 1С: Підприємство 8.2.
Вивчення цієї дисципліни дає можливість студенту володіти комп’ютерною програмою 1С:Підприємство 8.2, а саме:
- можливість першого застосовування програми 1С: Підприємство 8.2 на підприємстві (формування підприємства як інформаційної бази в 1С: Підприємство 8.2, настроювання параметрів ведення обліку, облікової політики, складання довідників контрагентів, номенклатури, співробітників тощо);
- відображати залишки активів, зобов’язань та капіталу за допомогою документів із зазначенням аналітичних групувань;
- здобути навички заповнення первинних документів: рахунків-фактур, прибуткових та видаткових касових ордерів, платіжних доручень, банківських виписок, актів на введення до експлуатації основних засобів, нематеріальних активів та актів на їх вибуття, прибуткових та видаткових накладних, податкових накладних та ін.;
- ведення складського обліку товарно-матеріальних цінностей, їх переміщення, переоцінки та інвентаризації; ведення обліку з отримання товарно-матеріальних цінностей та послуг, їх реалізації;
- ведення обліку операцій з необоротними активами;
- ведення кадрового обліку від формування штатного розкладу, реєстрації кандидатів на приймання на роботу до звільнення;
- ведення регламентованого обліку з розрахунками з персоналом (облік відпрацьованого часу, розрахунок нарахованої заробітної плати, утримань з них та нарахувань на фонд заробітної плати та відображення таких операцій в обліку);
- складання форм фінансової звітності та проведення їх аналізу з метою прийняття виважених управлінських рішень.
Успішне вивчення дисциплін майнора дозволяє спробувати отримати сертифікат користувача 1С за рівнем «1С: Професіонал».
Мета та основні задачі дисципліни:
Метою викладання даної навчальної дисципліни є опанування компетентностей з організації обліково-інформаційного забезпечення бізнес-процесів підприємства в умовах комп’ютерної програми 1С: Підприємство 8.2.
Для досягнення мети поставлені такі основні завдання:
- систематизація набутих знань щодо обліково-інформаційного забезпечення бізнес-процесів;
- засвоєння методичних підходів та практичних прийомів складання первинних документів окремих бізнес-процесів підприємства в комп’ютерній програмі 1С: Підприємство 8.2;
- вивчення процесу документообігу на підприємстві;
- формування вмінь інтерпретувати й використовувати інформацію обліку та звітності для прийняття управлінських рішень.
Компетентність, що забезпечує: Вивчення дисципліни забезпечує формування у фахівців здатності створення обліково-інформаційного забезпечення бізнес-процесів підприємства та його використання з метою прийняття виважених управлінських рішень.
Трудомісткість: 5 кредитів, 150 години, залік.
Освтіньо-професійні програми підготовки бакалаврів ХНЕУ ім. С. Кузнеця базуються на майнор-мейджор підході до формування освітнього профілю студента. Такий підхід дозволяє повною мірою реалізувати вимогу Закону України "Про вищу освіту" щодо наявності 25% вибіркових дисциплін. Кафедра бухгалтерського обліку пропонує власний майнор.
Майнор кафедри (умовна назва блоку непрофільних дисциплін, що вивчаються послідовно на 2 та 3 курсах) орієтнується на надання студентам загального уявлення про організацію бізнесу та про особливості здійснення підприємницької діяльності з використанням автоматизованих компьютерних систем, які базуються на платформі 1С: підприємство.
Головною перевагою пропонованого майнора є те, що викладання дисциплін базується на наявній на нашій кафедрі лабораторії "Навчальна бухгалтерія". - Студенти спеціальності "Облік і оподаткування" (спеціалізація "Облік і аудит") в рамках даного майнора отримують компетентності щодо автоматизованої реалізації облікового процесу. - Студнети інших спеціалізації та освітньо-професійних програм після вивчення дисциплін майнора усвідомлюють, яким чином формуються на підприємстві інформаційні потоки та як вони використовуються в процесах прийняття рішення. |
Загальна характеристика дисциплін майнора кафедри бухгалтерського обліку наведена у табл. 1. Основу майнора становлять дві десятикредитні дисципліни, які викладаються на другому та на третьому курсах. Перша дисципліна, "Організація ведення бізнеса", орієнтується на визначення особливостей організації підприємницької діяльності фізичними особами-підприємцями та юридичними особами. Особливістю даної дисципліни є орієнтація компетентностей на усвідомлення впливу параметрів організації підприємницької діяльності на логіки роботи компьютерних облікових систем. Друга дисципліна "Компьютерна система 1С:Підприємство для ведення бізнесу" розкриває особливості інформаційного супроводу підприємницької діяльності з використанням програмного продукту 1С:Підприємство. При цьому передбачено виділення двох змістовних блоків, які також орієнтуються на фізичних-осіб підприємців на та юридичних осіб.
Таблиця 1
Характеристика майнора "1С Обліковий консалтинг (бізнес консалтинг)"
Назва дисципліни | Пререквізити | Семестр | Постреквізити | Трудомісткість |
Організація ведення бізнесу |
Знання основ мікроекономіки та макроекономіки |
3 семестр (1 семестр 2-го курсу) Орієнтація на фізичних осіб-підприємців |
Вивчення дисципліни забезпечує формування у фахівців знання організаційно-правових форм господарювання, сутності загальної та спрощеної системи обліку й оподаткування, порядку здійснення підприємницької діяльності фізичними особами та вміння використовувати законодавчі й нормативні акти, що регламентують діяльність суб'єктів малого підприємництва. | 10 кредитів, форма контролю - залік |
4 семестр (2 семестр 2-го курсу) Орієнтація на юридичних осіб |
Вивчення дисципліни забезпечує формування у фахівців порядку здійснення підприємницької діяльності юридичними особами – суб’єктами підприємницької діяльності за різними системами оподаткування та вміння використовувати законодавчі й нормативні акти, що регламентують діяльність суб'єктів малого й середнього підприємництва, реєструвати та оформлювати підприємницьку діяльність, здійснювати розрахунки податків приватного підприємця, підприємства, нарахувань і утримань із заробітної плати працівників, складати та подавати податкову й бухгалтерську звітність. | |||
Компьютерна система 1С:Підприємство для ведення бізнесу | Знання основ мікроекономіки та макроекономіки, інформатики |
5 семестр (1 семестр 3-го курсу) Орієнтація на фізичних осіб-підприємців |
Здатність використовувати програму 1С. Конфігурація «Бухгалтерія для України» або «Управління невеликою фірмою». Вивчення дисципліни забезпечує формування у фахівців знання системи автоматизації, що використовуються суб’єктами різних форм власності підприємницької діяльності за різними системами оподаткування | 10 кредитів, форма контролю - залік |
Знання основ бухгалтерського обліку та інформатики |
6 семестр (2 семестр 2-го курсу) Орієнтація на юридичних осіб |
Здатність використовувати програму 1С. Конфігурація «Управління промисловим підприємством». Вивчення дисципліни забезпечує формування у фахівців здатності до прийняття управлінських рішень на основі облікової інформації за допомогою комп’ютерних технологій |
Викладачі: к.е.н., доцент Фартушняк Ольга Вікторівна, к.е.н., доцент Часовнікова Юлія Сергіївна, к.е.н., доцент Курган Наталя Володимирівна, к.е.н., доцент Волошан Ірина Геннадіївна, к.е.н., доцент Пасенко Наталія Сергіївна,к.е.н., ст. викладач Цибулько Дмитро Іванович, ст. викладач Пасічник Інна Юріївна
Дисципліна «Організація ведення бізнесу»
Коротка анотація дисципіни. Дисципліна "Організація ведення бізнесу" розглядає порядок організації діяльності різних суб’єктів господарювання, у тому числі фізичних осіб, домогосподарств, приватних підприємців, створення та діяльності суб’єктів підприємницької діяльності різних організаційно-правових форм господарювання, зокрема малого та середнього підприємництва. Перевагою даної дисципліни є її практична спрямованість на роботу з нормативно-правовими актами, вирішення питань організаційної та облікової роботи з власними коштами та доходами від підприємницької діяльності, вирішення питань вибору та реєстрації підприємств різних організаційно-правових форм, а також бізнес-планування їх діяльності. У процесі викладання навчальної дисципліни основна увага приділяється оволодінню студентами професійною компетентністю в галузі організації підприємницької діяльності фізичних та юридичних осіб.
Мета та основні задачі дисципліни. Метою дисципліни є формування знань і навичок студентів щодо формування власного й сімейного бюджету, організації підприємницької діяльності фізичних осіб, організації та планування діяльності юридичних осіб, а також облікового супроводження здійснення господарської діяльності на підприємстві.
Задачами дисципліни є:
- вивчення особливостей фінансової грамотності при керуванні власним бюджетом;
- облікове супроводження домашнього господарства;
- вивчення нормативно-правового регулювання діяльності суб’єктів підприємницької діяльності в Україні;
- вивчення організаційних основ побудови підприємницької діяльності;
- визначення порядку реєстрації підприємницької діяльності фізичної особи;
- вивчення системи оподаткування підприємницької діяльності;
- визначення напрямків консалтингу бізнес-питань підприємців;
- вивчення порядку взаємовідносин фізичної особи з контролюючими органами;
- визначення особливостей вибору організаційно-правової форми ведення бізнесу;
- вивчення практичних аспектів реєстрації підприємств;
- вивчення порядку вибору системи оподаткування підприємницької діяльності юридичних осіб;
- визначення напрямків планування та реалізації бізнес-процесів на підприємстві;
- вивчення порядку складання бізнес-плану та розробки організаційної структури підприємства;
- комп’ютерно-облікове супроводження ведення бізнесу;
- вивчення зарубіжного досвіду здійснення підприємницької діяльності. .
Компетентності, що забезпечує. Вивчення дисципліни забезпечує формування у фахівців здатність здійснювати оформлення та ведення господарської діяльності юридичними та фізичними особами.
Трудомісткість. 10 кредитів, 132 аудиторних годин, 1 залік, 1-2 форми поточного контролю.
Дисципліна «Комп'ютерна система "1С: Підприємство" для ведення бізнесу»
Коротка анотація дисципіни. Дана дисципліна розглядає особливості побудови облікової системи України за допомогою комп’ютерних технологій та формує здатність до реєстрації, накопичення та збереження інформації для прийняття управлінських рішень в процесі підприємницької діяльності. Перевагою вивчення дисципліни є прагнення студентів до одержання і збагачення знань, виробленні нового типу економічного мислення, формуванню самостійності і творчої активності в момент прийняття рішень за допомогою комп’ютерних технологій. У процесі вивчення даної дисципліни у студентів формуються практичні навички ведення автоматизованого обліку, реєстрації операцій, які виникають під час ведення бізнесу.
Мета та основні задачі дисципліни. Мета навчальної дисципліни – формування системи знань з особливості побудови облікової системи за допомогою комп’ютерних технологій в управлінні бізнесом.
Задачами даної навчальної дисципліни є:
- оволодіння теоретичними знаннями та формування компетентності фахівця, здатного використовувати інформаційні облікові технології в управлінні підприємницької діяльності;
- розвинення практичних навичок щодо реєстрації, обробки та аналізу облікової інформації під час формування інформаційних потоків для прийняття управлінських рішень; використання знань основних методів вирішення завдань в управлінні бізнесом;
- розвинення навичок користування засобами автоматизації при веденні підприємницької діяльності.
Компетентності, що забезпечує. Вивчення дисципліни забезпечує формування у фахівців здатність вести бізнес за допомогою комп'ютерних технологій..
Трудомісткість. 10 кредитів, 124 аудиторних годин, 1 залік, 1-2 форми поточного контролю.
Освтіньо-професійні програми підготовки бакалаврів ХНЕУ ім. С. Кузнеця базуються на майнор-мейджор підході до формування освітнього профілю студента. Такий підхід дозволяє повною мірою реалізувати вимогу Закону України "Про вищу освіту" щодо наявності 25% вибіркових дисциплін. Кафедра бухгалтерського обліку пропонує власний майнор та междор.
МЕЙДЖОР кафедри бухгалтерського обліку (умовна назва блоку профільних дисциплін, які визначають спеціалізацію напряму підготовки) орієнтований на надання компетентностей які підсилюють обліково-аналітичну складову підготовки майбутнього фахівця. Відповідний перелік дисциплін представлений у табл. 1. Орієнтація на даний мейджор готує фахівців для роботи на посадах бухгалтера, касира, економіста-аналітика, бухгалтера-експерта, консультанта з економічних питань, економіста з податків і зборів, аналітика консолідованої інформації, економіста з бухгалтерського обліку та аналізу господарської діяльності. Перевагою мейджора є його універсальність, яка полягає в орієнтації на роботу в фінансово-економічних та облікових службах підприємств різних форм власності, аудиторських компаніях та органах державної влади, банківських та бюджетних установах тощо.
Таблиця 1
Склад дисциплін мейджору "Обліково-аналітичне забезпечення підприємницької діяльності"
Навчальні дисципліни, що входять до складу мейджора | Загальна кількість | Форма контролю |
|
кредитів ЄКTC |
годин | ||
Курсова робота: фінансовий облік | 1 | 30 | Курсова робота |
Теорія економічного аналізу | 5 | 150 | Екзамен |
Облік і звітність в оподаткуванні | 4 | 120 | Залік |
Курсова робота: аналіз господарської діяльності | 1 | 30 | Курсова робота |
Облік за видами економічної діяльності | 5 | 150 | Екзамен |
Аналіз в галузях народного господарства | 5 | 150 | Екзамен |
Звітність підприємств | 4 | 120 | Залік |
РАЗОМ ЗА МЕЙДЖОРОМ: | 25 | 750 | - |