Кафедра обліку і бізнес-консалтингу Харківського національного економічного університету імені Семена Кузнеця прагнемt забезпечити нашим студентам найкращі можливості для набуття професійних знань та навичок. Однією з ключових особливостей здобуття вищої освіти за програмами кафедри є активне використання тренінгових технологій. Тренінгові сесії розроблені таким чином, щоб сприяти глибокому розумінню облікових, аналітичних, аудиторських та контрольних принципів та практик. Вони допомагають студентам застосовувати теоретичні знання на практиці через вирішення реальних бізнес-задач та аналізу реальних та потенційно можливих ситуацій. Кафедра впроваджує інтерактивні тренінги, групові дискусії та воркшопи, які стимулюють критичне мислення та командну роботу. Це не тільки розширює обліково-аналітичні компетенції наших студентів, але й готує їх до викликів сучасного бізнес-середовища. Ми пишаємося тим, що пропонуємо навчальний досвід, який є актуальним та цінним для наших студентів, готуючи їх стати успішними професіоналами у галузі обліку, аудиту і оподаткування.
Нижче представлено фотозвіт тренінгу, проведеного к.е.н., доц. Писарчук Оксаною Володимирівною. Ви можете знайти більше таких іторій в новинах на нашому сайті (наприклад, "Комплексний тренінг бакалаврів" або "Комплексний тренінг магістрів з обліку") або приєднавшись до навчання за програмами кафедри бакалаврського або магістерського рівнів вищої освіти.
Основу освітнього процесу на кафедрі обліку та бізнес-консалтингу становить наскрізна практична підготовка, яка узгоджується між всіма курсами та рівнями освітнього процесу. Поточну інформацію про програми практики, строки проведення практик та накази щодо закріплення студентів за базами практик представлено у розділі "Оголошення".
Практика є обов’язковим компонентом підготовки фахівців із вищою освітою. Практика здобувачів вищої освіти передбачає безперервність та послідовність її проведення.
Схема логіка організації практичної підготовки здобувачів вищої освіти
за програмами кафедри та її імплементація в навчальному процесі
Безперечною перевагою кафедри є орієнтація на надання випускникам практичних компетентностей, адаптованих до вимог роботодавців. Для цього студенти знайомляться з виробничими процесами провідних підприємств Харкова та області. Для підвищення ефективності такого ознайомлення першочергово студенти опановують одну з багатьох дисциплін технологічного спрямування, які розташовані у пулі дисциплін університету. Ця дисципліна стає основою як для вивчення фінансового та управлінського обліку, так і практичного опанування отриманих знань.
Опрацювання отриманих навичок ведення бухгалтерського обліку на конкретних підприємства відбувається в рамках виробничої практики, які студенти проходять на третьому курсі. Метою виробничої практики є закріплення теоретичних знань, отриманих при вивченні бухгалтерського обліку, фінансового обліку, обліку в бюджетних установах та інших суміжних професійно-орієнтованих дисциплін; оволодіння необхідними компетенціями; придбання навичок практичної роботи в бухгалтерії підприємств різної організаційно-правової форми та форми власності, органах Державного Казначейства, банках, фінансово-кредитних, бюджетних установах.
В рамках проходження даної практики студенти опановують компетентності з загального ознайомлення з підприємством, організацією, установою, що є базою практики, їх структурою, принципами роботи, основними техніко-економічними показниками; вивчення організації роботи в бухгалтерії, планово-економічному, фінансовому та інших суміжних відділах; вивчення режиму і характеру роботи підрозділів досліджуваного підприємства, організації, установи, обсягу облікових робіт, обов'язків облікових працівників; ознайомлення з порядком і напрямками формування облікової політики підприємства, організації, установи; вивчення господарських процесів, обліку господарських операцій, порядку здійснення бухгалтерських записів, що здійснюються на підставі господарських операцій по всіх об'єктах обліку, порядку аналітичного і синтетичного обліку господарських операцій.
Вже в рамках освітнього ступеню "Бакалавр" студенти долучаються до активної наукової роботи. Саме однією з форм такої роботи виступає науково-дослідна практика. Метою науково-дослідної практики є вивчення концепції дослідження за темою бакалаврської дипломної роботи.
Підготовлені при проходженні даної практики матеріали студенти використовують як при написанні дипломних робіт, так і для підготовки до участі у різного роду наково-практичних конферецій, що проводяться ХНЕУ ім. С. Кузнеця.
Завершальним етапом практичної підготовки на першому рівні освіти освітньому ступені "Бакалавр" є переддипломна практика. Метою переддипломної практики є використання теоретичних знань і практичних навичок, отриманих студентом за період навчання, в рішенні завдань дипломної роботи.
Під час проходження даної практики студенти закріплюють знання, вміння і практичні навички, отримані при вивченні теоретичних курсів; вивчають і приймають участь у розробці методичних, нормативних організаційних документів з удосконалення системи управління підприємством.
Останнім етапом переддипломної практики є збір матеріалів за темою дипломної роботи.
Навчання за освітнім рівнем "Магістр" також передбачає обов'язкову практичну підготовку. Впродовдж першого року навчання за даним освітнім ступенем студенти опановують компетентності, які закладаються дисциплінами магістерської програми кафедри.
Отримані під час навчання в магістратурі компетенції студентів потребують практичної апробації на підприємствах. Для проведення такої апробації освітньо-професійною програмою підготовки магістра передбачено проходження переддипломної практики.
Переддипломна практика є важливою частиною підготовки до професійної діяльності майбутніх висококваліфікованих фахівців у галузі обліку і аудиту, які отримують диплом магістра.
Метою переддипломної практики є закріплення теоретичних знань, які були отримані в процесі навчання, формування професійних умінь і навичок ухвалювати самостійні рішення в реальних виробничих умовах, оволодіння сучасними методами, формами організації діяльності юридичних осіб та фізичних осіб–підприємців, а також обліково-аналітичного забезпечення здійснення господарської діяльності на підприємствах у галузі майбутньої спеціальності.