Кафедра обліку і бізнес-консалтингу ХНЕУ ім. С. Кузнеця надає можливість отримати диплом бакалавра з обліку і оподатування навчаючись англійською мовою |
|
071 Accounting and Taxation - ACCOUNTING AND AUDIT The purpose of the program is to train highly educated professionals in accounting, analysis, audit, taxation and management of enterprises of all ownership types. Competitive advantages of the program: professionals in accounting, auditing and taxation are in permanent demand of the labor market; knowledge of accounting and taxes is necessary for successful business; prospect of prestigious and highly paid job as an auditor; training meets International Professional Accounting Education Standards full dormitory provision; obtaining thorough theoretical knowledge and professional competencies; individualization of the learning process and the possibility of dual education; extensive application of information and analytical technologies; possibility of obtaining professional certificates during training; enhanced training in foreign languages. Practical component of training. The great advantage of the program is the practical orientation of training, namely: during the training, students undergo internships in the state regulatory authorities of the Kharkiv city and region (State Audit Office, State Accounting Office, State Tax Service, etc.) and enterprises of the real sector of the economy; most trainers are engaged and work for leading companies and state regulatory offices, so disseminate good practice of accounting and audit in classes; training exploit the powerful virtual business simulation laboratory "Educational Accounting", that allows students to deep in all main aspects of the activities of an accountant and analyst at the enterprise. The graduate can work: in all positions of accounting and analytical profile (accountant, cashier, accountant-expert, chief financial officer, analytical officer, auditor, etc.); as a specialist in state regulatory authorities; as an expert-consultant on accounting, taxation, business analysis of enterprises and financial institutions; as a professional in financial and economic security of corporate business; as the head of a company. The program "Accounting and Auditing" is focused on positions: chief accountant, chief financial officer, auditor (after certification), head of department, deputy director for development, head (director) of own consulting firm. Subjects of external independent evaluation for budget and contract admission: Ukrainian language and literature Mathematics History of Ukraine or a foreign language, or biology, or geography, or physics, or chemistry Subjects of external independent evaluation for contract admission: Ukrainian language and literature History of Ukraine Mathematics or a foreign language, or biology, or geography, or physics, or chemistry In the year of 2020 the passing score for admission was 182.1 International activity: The educational program "Accounting and Auditing" is accredited for qualification modules CIMA (Chartered Institute of Management Accountants; UK). After passing only ONE exam, the graduate of the educational program receives a "Diploma in Management Accounting" of the INTERNATIONAL LEVEL. As CIMA is a recognized leader in financial qualifications in the world, CIMA accreditation confirms the high quality of the educational and professional program "Accounting and Auditing".
"Обліково-інформаційне забезпечення бізнес-процесів підприємства
(з використанням 1С: Підприємство)"
Освтіньо-професійні програми підготовки бакалаврів ХНЕУ ім. С. Кузнеця базуються на майнор-мейджор підході до формування освітнього профілю студента. Такий підхід дозволяє повною мірою реалізувати вимогу Закону України "Про вищу освіту" щодо наявності 25% вибіркових дисциплін. Кафедра бухгалтерського обліку пропонує власний майнор та междор.
ВІЛЬНИЙ МАЙНОР кафедри бухгалтерського обліку (окремі непрофільні навчальні дисципліни освітньо-професійної програми підготовки БАКАЛАВРІВ, з яких студент самостійно може створити свій власний унікальний МАЙНОР) орієтнується на надання студентам загального уявлення про організацію підприємницької діяльності та про особливості її здійснення з використанням автоматизованих компьютерних систем, які базуються на платформі 1С: підприємство. Головною перевагою пропонованого мейджора є те, що викладання дисциплін базується на наявній на кафедрі лабораторії "Навчальна бухгалтерія". Студенти напряму підготовки "Облік і аудит" в рамках даного майнора отримують компетентності щодо автоматизованої реалізації облікового процесу. Студнети інших напрямів підготовки після вивчення дисциплін майнора усвідомлюють, яким чином формуються на підприємстві інформаційні потоки та як вони використовуються в процесах прийняття рішення.
ОПИС ВІЛЬНОГО МАЙНОРА
Викладачі: к.е.н., доцент Волошан Ірина Геннадіївна, к.е.н., доцент Пасенко Наталія Сергіївна.
Пререквізити (базові знання необхідні для успішного опанування компетентностями): Знання базових принципів економіки підприємства та організації бізнес-процесів
Коротка анотація дисципліни (загальна характеристика, особливості, переваги): Навчальна дисципліна «Обліково-інформаційне забезпечення бізнес-процесів підприємства (з використанням 1С: Підприємство)» буде корисна майбутнім менеджерам, економістам, фінансистам, бухгалтерам, аналітикам, податківцям, а також тим, хто планує займатися підприємництвом та мати власний бізнес. Сучасні тенденції ринку праці такі, що адміністративний персонал практично в обов'язковому порядку повинен володіти навичками роботи з 1С: Підприємство. За інших рівних умов при прийманні на роботу перевага віддається саме тим кандидатам, які можуть працювати у програмі 1С: Підприємство, створювати первинні документи (прибуткові та видаткові накладні, рахунки-фактури, прибуткові та видаткові касові ордери тощо) та вміти відображати операції в обліку. Викладання дисципліни представляє обліковий процес як інформаційну модель діяльності підприємства від складання первинного документу до складання зведених реєстрів та звітності підприємства. Викладання дисципліни орієнтовано на надання компетентностей щодо обліково-інформаційного забезпечення бізнес-процесів підприємства з використанням програмного продукту 1С: Підприємство 8.2.
Вивчення цієї дисципліни дає можливість студенту володіти комп’ютерною програмою 1С:Підприємство 8.2, а саме:
- можливість першого застосовування програми 1С: Підприємство 8.2 на підприємстві (формування підприємства як інформаційної бази в 1С: Підприємство 8.2, настроювання параметрів ведення обліку, облікової політики, складання довідників контрагентів, номенклатури, співробітників тощо);
- відображати залишки активів, зобов’язань та капіталу за допомогою документів із зазначенням аналітичних групувань;
- здобути навички заповнення первинних документів: рахунків-фактур, прибуткових та видаткових касових ордерів, платіжних доручень, банківських виписок, актів на введення до експлуатації основних засобів, нематеріальних активів та актів на їх вибуття, прибуткових та видаткових накладних, податкових накладних та ін.;
- ведення складського обліку товарно-матеріальних цінностей, їх переміщення, переоцінки та інвентаризації; ведення обліку з отримання товарно-матеріальних цінностей та послуг, їх реалізації;
- ведення обліку операцій з необоротними активами;
- ведення кадрового обліку від формування штатного розкладу, реєстрації кандидатів на приймання на роботу до звільнення;
- ведення регламентованого обліку з розрахунками з персоналом (облік відпрацьованого часу, розрахунок нарахованої заробітної плати, утримань з них та нарахувань на фонд заробітної плати та відображення таких операцій в обліку);
- складання форм фінансової звітності та проведення їх аналізу з метою прийняття виважених управлінських рішень.
Успішне вивчення дисциплін майнора дозволяє спробувати отримати сертифікат користувача 1С за рівнем «1С: Професіонал».
Мета та основні задачі дисципліни:
Метою викладання даної навчальної дисципліни є опанування компетентностей з організації обліково-інформаційного забезпечення бізнес-процесів підприємства в умовах комп’ютерної програми 1С: Підприємство 8.2.
Для досягнення мети поставлені такі основні завдання:
- систематизація набутих знань щодо обліково-інформаційного забезпечення бізнес-процесів;
- засвоєння методичних підходів та практичних прийомів складання первинних документів окремих бізнес-процесів підприємства в комп’ютерній програмі 1С: Підприємство 8.2;
- вивчення процесу документообігу на підприємстві;
- формування вмінь інтерпретувати й використовувати інформацію обліку та звітності для прийняття управлінських рішень.
Компетентність, що забезпечує: Вивчення дисципліни забезпечує формування у фахівців здатності створення обліково-інформаційного забезпечення бізнес-процесів підприємства та його використання з метою прийняття виважених управлінських рішень.
Трудомісткість: 5 кредитів, 150 години, залік.
Бажаєте розуміти «мову бізнесу»?
Зацікавлені у формуванні інформаційного забезпечення для прийняття стратегічних рішень?
Маєте інтерес до логіки, критичного мислення та вирішення різного роду проблемних питань?
Прагнете усвідомлювати, як функціонують фінансові механізми підприємств та їх об’єднань?
Хочете вміти аналізувати складні економічні процеси й усвідомлювати їх вплив на світове господарство?
Потребуєте знань у сфері управління грошовими потоками суб’єктів господарювання?
Пов’язуєте майбутню кар’єру з максимізацією прибутку підприємств чи збільшенням доходів бюджету країни?
Готові перевіряти та контролювати фінансово-господарську діяльність підприємств?
Потрібні знання з оцінки реальної вартість активів та управління нерухомістю?
Розумієте важливість максимального розкриття свого творчого та наукового потенціалу?
Готові приєднатися до професій з багаторічною історією розвитку та віковими традиціями роботи?
Нами пропонується цікава та прогресивна програма підготовки бакалавра за освітньо-професійної програмою "Облік і аудит", яка надає обґрунтовані відповіді на ці та багато інших важливих питань. Фахівці з обліку та аудиту завжди затребувані на ринку праці. Випускник програми стає гармонійно розвинутою особистістю, для якої відкрита значна кількість можливостей застосування отриманих компетентностей та шляхів реалізації професійних уподобань. Гарантована якість навчання допоможе здолати будь-які перешкоди на шляху до кар’єрного успіху. Отримайте 100% задоволення від навчання та 100% результат у професійному та особистісному розвитку.
ГАЛУЗЬ ЗНАНЬ: | 07 Управління та адміністрування | |
СПЕЦІАЛЬНІСТЬ: | 071 Облік і оподаткування | |
ОСВІТНІЙ СТУПІНЬ: | бакалавр | |
ФОРМА НАВЧАННЯ: | денна, заочна | |
ТЕРМІН НАВЧАННЯ: | 4 роки на базі повної загальної середньої освіти |
|
ОБСЯГ КРЕДИТІВ ЄКТС: | 240 кредитів | |
ФАКУЛЬТЕТ: | Фінансів і обліку | |
МОВА ВИКЛАДАННЯ: | українська, англійська | |
ЛІЦЕНЗІЙНИЙ ОБСЯГ: | 100 осіб | |
ПЕРЕЛІК КОНКУРСНИХ ПРЕДМЕТІВ У 2022 році: |
1. Українська мова і література 2. Математика 3. Історія України або іноземна мова, або біологія, або географія, або фізика, або хімія |
Про програму підготовки бакалавра. Освітньо-професійна програма підготовки бакалавра з обліку і аудиту розроблена для студентів, які прагнуть стати професіоналами у сферах обліково-аналітичної та контрольно-аудиторської діяльності. Лише знання бухгалтерського обліку, економічного аналізу та аудиту дозволить Вам усвідомити всі процеси, які відбуваються на підприємствах. Саме тому головною перевагою програми підготовки бакалавра є орієнтація на формування максимально широкого економічного світогляду майбутнього професіонала. Потрібно розуміти, що бухгалтерський облік та фінансова звітність - це головні інструменти управління як для малого бізнесу, так і для крупних транснаціональних компаній.
ОПП «Облік і аудит» підготовки на першому (бакалаврському) рівні освіти, набір 2023 року
ОПП «Облік і аудит» підготовки на першому (бакалаврському) рівні освіти, набір 2022 року
ОПП «Облік і аудит» підготовки на першому (бакалаврському) рівні освіти, набір 2021 року
ОПП «Облік і аудит» підготовки на першому (бакалаврському) рівні освіти, набір 2020 року
ОПП «Облік і аудит» підготовки на першому (бакалаврському) рівні освіти, набір 2019 року
Знання та навички, що надаються програмою підготовки бакалавра з обліку, аудиту і оподаткування стануть у нагоді фахівцям будь-якого економічного профілю. Немає різниці, будете Ви відповідати за формування звітності на підприємстві чи використовувати облікову інформацію для прийняття управлінських рішень. Керівник підприємства чи начальник відділу повинен усвідомлювати зв’язки між окремими показниками діяльності підприємства та мати впевненість у достовірності інформації, на підставі якої було розраховано такі показники. Тут стають у нагоді компетентності у сфері проведення аудиту чи реалізації контрольно-ревізійної діяльності. Отримання таких компетентностей базується на фундаментальній профільній економічній підготовці.
Випускаючою кафедрою за програмою підготовки бакалавра з обліку і аудиту є кафедра обліку і бізнес-консалтингу. На кафедрі працюють викладачі високого кваліфікаційного рівня, що ведуть активну наукову діяльність, мають практичний досвід роботи та працюють на всіх факультетах університету. Ми маємо значний досвід у підготовці економічної еліти нашої держави та усвідомлення потреб ринку праці. Почніть свій шлях до успіху з опанування програми підготовки бакалавра з обліку, аудиту і оподаткування.
І. АКТУАЛЬНІСТЬ, МЕТА ТА ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ
ОСВІТНЬО-ПРОФЕСІЙНОЇ ПРОГРАМИ ПІДГОТОВКИ БАКАЛАВРІВ
Ринкові трансформації обумовили представлення бухгалтерського обліку як сфери наукової діяльності, що потрібна для забезпечення користувача точною й об’єктивною інформацією про економічні явища та процеси. Бухгалтерський облік - це мова бізнесу. Лише облік надає можливість вносити в життя людини потрібні знання, вчить її об’єктивності, справедливості, точності та законності. Саме досконале володіння фаховими знаннями та вміння використовувати науковий підхід при розв'язанні реальних проблем практичної діяльності перетворює майбутніх фахівців з обліку і аудиту в інтелектуальну еліту нашої держави та актуалізує дану програму підготовки бакалавра.
Метою програми підготовки бакалавра з обліку і аудиту є поєднання високого рівня професійної підготовки з формуванням у студентів наукового світогляду та наданням широкого кругозору у соціальній, гуманітарній, фундаментальній й професійних областях. Досягнення означеної мети ґрунтується на принципах наступності й індивідуалізації навчання, фундаментальності й цілісності надання знань, практичної спрямованості й усвідомлення місця отриманих компетентностей, симбіозу наукового та системного підходів тощо.
Реалізація даних принципів розкривається в задачах підготовки бакалавра з обліку і аудиту:
- забезпечення підготовки нової генерації фахівців у сфері бухгалтерського обліку, здатних здійснювати аналітичну, контрольно-ревізійну, науково-дослідну та практичну діяльність щодо ефективного розвитку обліково-економічних відносин в країні;
- надання фундаментальних знань у сфері економіки, фінансів, статистики, математики та інформаційно-комунікаційних технологій;
- реалізація навчального процесу на базі інноваційних педагогічних технологій, орієнтованих на розвиток культури мислення, опануванням іноземною мовою та максимізацію розкриття потенціалу випускника в сучасних умовах глобалізованої економіки;
- поєднання професійної підготовки випускника з формуванням освіченої та соціально-відповідальної особистості;
- надання універсальних та предметно-спеціалізованих компетентностей з урахуванням рівня економічного розвитку країни для досягнення соціальної мобільності випускника та забезпечення його стійкість на ринку праці;
- розвиток спроможності випускника з формування, аналізу та використання для управління інформації про основні фінансові показники підприємств.
ІІ. ПЕРЕЛІК КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ, ЩО ФОРМУЮТЬСЯ У РЕЗУЛЬТАТІ НАВЧАННЯ
ЗА ОСВІТНЬО-ПРОФЕСІЙНОЮ ПРОГРАМОЮ ПІДГОТОВКИ БАКАЛАВРІВ
УНІВЕРСАЛЬНІ КОМПЕТЕНТНОСТІ
1. Розуміти економічні категорії, закони, причинно-наслідкові зв’язки, які існують між економічними процесами й явищами на підприємстві та реалізувати заходи щодо підвищення ефективності його діяльності.
2. Розуміти просторову організацію продуктивних сил та параметри залучення національної економіки у систему світогосподарських відносин.
3. Володіти методами та інструментами спостереження, опису, ідентифікації, аналізу, синтезу та оцінки економічних процесів та явищ на підприємстві.
4. Проводити зовнішній аналіз середовища функціонування підприємства та оцінювати вплив його факторів на діяльність підприємства.
5. Обґрунтовувати господарські рішення, розуміти організаційно-економічний механізм управління підприємством та особливості ділових комунікацій у професійній сфері.
ПРОФЕСІЙНІ КОМПЕТЕНТНОСТІ
1. Розуміння сутності об’єктів бухгалтерського спостереження та здатність до відображення господарських операцій на рахунках обліку.
2. Усвідомлення теоретико-організаційних засад контролю і ревізій та здатність застосування основних методик проведення аудиту й надання аудиторських послуг.
3. Визначення напрямків максимізації ефективності процесу формування, розподілу та контролю за використанням фінансових ресурсів на рівні держави та підприємств різних форм власності.
4. Володіння методикою господарського аналізу діяльності підприємств та їх підрозділів.
5. Здатність формувати, аналізувати та інтерпретувати звітність підприємств різних форм власності та використовувати отримані відомості для прийняття управлінських рішень.
6. Здатність здійснення обліку із застосуванням спеціалізованих інформаційних систем і комп’ютерних технологій.
7. Засвоєння практики здійснення обліку, контролю та аналізу діяльності банків, бюджетних установ та підприємств різних форм власності та розмірів.
8. Розуміння основних засад побудови обліку в системі оподаткування суб’єктів підприємницької діяльності та його законодавчо-нормативного регулювання
ІІІ. ОСОБЛИВОСТІ ТА КОНКУРЕНТНІ ПЕРЕВАГИ ПРОГРАМИ ПІДГОТОВКИ БАКАЛАВРІВ
Конкурентні переваги програми підготовки бакалавра з обліку і аудиту лежать у площині поєднання освітнього процесу з практичною спрямованістю навчання, проведенням наукових досліджень та гарантією яскравого студентського життя.
ОСВІТА
• Передбачена індивідуалізація процесу навчання за рахунок можливості вибору 25% дисциплін та наявності різних профілів підготовки майбутнього фахівця.
• Навчальні плани та зміст професійно орієнтованих дисциплін розроблено відповідно до вимог Міжнародних стандартів професійної освіти бухгалтерів (International Education Standard) та у тісній співпраці з Українською асоціацією сертифікованих бухгалтерів і аудиторів.
• Вагомий акцент зроблено на фундаментальну теоретичну підготовку з економіки, математики та комп’ютерних технологій. Збільшена кількість кредитів на навчальні дисципліни дозволяє опанувати базові економічні дисципліни та усвідомити особливості розгляду математичної підготовки як основи для аналітичної діяльності (аналіз ринку праці показує, що переваги у працевлаштуванні мають випускники з критичним мисленням та аналітичними можливостями).
• Підсилена мовна підготовка студентів та можливість отримання сертифікату на знання ділової англійської мови BEC (Business English Certificates).
• Математичні, комп’ютерні, мовні та гуманітарні дисципліни конкретизуються з урахуванням економічного профілю освітньо-професійної програми підготовки бакалавра.
• Активно використовуються інноваційні методи і технології активізації навчально-пізнавальної діяльності студентів. В процесі навчання використовуються дискусії, міні-лекції, тренінги, ділові-ігри, круглі столи тощо. На лекційні та практичні заняття до студентів за актуальними темами запрошуються спеціалісти з цих питань - головні бухгалтери, аудитори, контролери, підприємці тощо.
• Навчання з профільних дисциплін повністю забезпечено пакетами первинних документів, форм звітності та комплексних завдань з діагностики якості сформованості компетентностей.
• Для покращення опанування матеріалу широко використовуються мультимедійні технології та проводиться моделювання виробничих процесів й ситуацій роботи бухгалтерських служб, контролюючих суб’єктів тощо.
НАУКА
Вагомою перевагою освітньо-професійної програми підготовки бакалавра є те, що вона базується на результатах наукових досліджень, які проводяться співробітниками факультету обліку і аудиту. Лише наукова спрямованість дозволяє адаптувати навчальні плани та програми до швидких змін законодавства та умов діяльності підприємств. Принциповим моментом наукової роботи факультету є залучення до неї студентів та створення можливостей для реалізації творчого потенціалу молоді. Відповідно й основними перевагами підготовки бакалавра з обліку і аудиту постає:
- Інтеграція навчальної та наукової активності студентів.
- Розвиток аналітичних здібностей та критичного мислення через залучення студентів до підготовки наукових статей та участь у всеукраїнських науково-практичних конференціях.
- Залучення студентів до участі у наукових гуртках, які відповідають бажаному професійному профілю підготовки майбутнього фахівця.
- Орієнтація на використання останніх тенденцій у сфері фінансового та управлінського обліку як потужної основи для подальших наукових досліджень.
- Залучення студентів до участі у конференціях, олімпіадах та конкурсах студентських робіт, на яких студенти освітньо-професійної програми "Облік і аудит" щорічно отримують переможні місця.
Таким чином, нами в повній мірі реалізовано один з головних принципів ХНЕУ ім. С. Кузнеця – «Навчання через дослідження». Така орієнтація на дослідження дозволяє виховувати фахівців з активною життєвою позицією, здатних до самостійного прийняття рішень в складних ситуаціях та спроможних до успішного кар’єрного зростання.
ПРАКТИКА
Безумовною перевагою програми підготовки бакалавру за освітньо-професійною програмою «Облік і аудит» є орієнтація на надання вмінь та навичок, потрібних на ринку праці. Перелік компетентностей, які опановують студенти кафедри обліку і бізнес-консалтингу сформовано на підставі анкетування роботодавців та представників різного роду професійних об’єднань. Актуальність цього переліку забезпечується проведенням нових циклів опитування роботодавців, постійним моніторингом вимог ринку праці, взаємодією з випускниками факультету, співпрацею з професійними співтовариствами обліковців та аналітиків, залученням до проведення занять провідних фахівців у сфері обліку та аудиту тощо.
Переваги практичної підготовки студентів в рамках освітньо-професійної програми підготовки з обліку і аудиту полягають в наступному:
• Практична спрямованість навчальних дисциплін починаючи з перших років навчання. Ви отримуєте значні результати у професійному зростанні за рахунок поглибленої спеціалізації та вибору профілю підготовки на третьому та четвертому курсах навчання.
• Програма підготовки бакалавра з обліку і аудиту базується на наскрізній програмі практичної підготовки. Така підготовка передбачає проведення освітньої, ознайомчої, виробничої та переддипломної практик на базі провідних підприємств, організацій та установ. В результаті в своїй дипломній роботі студент вирішує актуальне для певного суб’єкта господарювання практичне завдання, що підтверджується довідкою про впровадження.
• Викладання дисциплін професійного циклу орієнтується на врахування специфіки діяльності різних суб’єктів господарювання та наявність різних видів економічної діяльності.
• Частина курсів орієнтована на вимоги міжнародної сертифікації бухгалтерів за програмою СAP/CIPA. Опанування цих курсів на високому рівні дає змогу отримати сертифікат.
• Кафедрою обліку і бізнес-консалтингу укладено договори про співробітництво з провідними промисловими підприємствами та профільними установами в межах регіону і України. Кафедра обліку і бізнес-консалтингу має наукові і творчі зв’язки з відповідними кафедрами провідних ВНЗ.
• До викладання навчальних дисциплін за бакалаврською програмою залучаються практикуючі бухгалтери, аудитори та фахівці фінансово-економічних підрозділів підприємств.
• Залучення до навчального процесу технологічної складової надає обліковцю розуміння особливостей організації виробництва та принципів управління сучасним підприємством.
АВТОМАТИЗАЦІЯ
Сучасний бухгалтер вже давним-давно не той рахівник, який вів паперову документацію. У теперішній час розвитку комп’ютерних технологій всі обліково-аналітичні процеси автоматизовані. Це значно полегшує роботу бухгалтера чи аудитора. При цьому ми навчаємо покладатися на себе, а не на програму. Надаємо глибинних знань та усвідомлення того, як працюють програми автоматизації облікової чи аналітичної роботи. Ми розкриваємо глибинний зміст тих процесів, які автоматизовано виконуються на робочому місці конкретного працівника. Допомагають нам у цьому наші партнери – вендори з впровадження систем автоматизації обліку «1С», «Парус», «M.E.Doc» тощо. Окрім того в розпорядженні майбутнього фахівця з обліку і аудиту наявні:
- Лабораторія «Навчальна бухгалтерія» – моделюється діяльність підприємства з відображенням всіх можливих процесів та операцій з використанням програмного продукту 1С Підприємство 8.2;
- Лабораторія «Технологій обробки аналітичних даних» – орієнтована на побудову економіко-математичних моделей фінансового стану підприємства;
- Сукупність віртуальних підприємств на основі діяльності яких студенти вчаться формувати аудиторські висновки.
СУЧАСНІ ТА АКТУАЛЬНІ МЕТОДИЧНІ РОЗРОБКИ
Специфікою професії бухгалтера та аудитора є необхідність відстеження змін у законодавстві та постійної актуалізації власних знань. Для врахування таких змін у навчальному процесі нами широко використовуються електронні системи підтримки освітнього процесу (Moodle). У слухачів програми підготовки бакалавра у повному та миттєвому розпорядженні наявні персональні навчальні систем (ПНС) за всіма навчальними дисциплінами. Саме можливість швидкого оновлення інформаційного ресурсу ПНС дозволяє не лише викладачам, а й студентам бути в курсі останніх змін в бухгалтерському та податковому законодавстві. Зрозуміло що викладачами кафедри використовуються й традиційні підходи до формування методичного забезпечення, таких як підготовка підручників та навчальних посібників.
ЯСКРАВЕ ТА НЕЗАБУТНЄ СТУДЕНТСЬКЕ ЖИТТЯ
Студенти, які навчаються за програмою підготовки бакалавра з обліку і аудиту приймають активну участь як у науковій роботі, так і у самодіяльності університету. Вони постійно виступають з доповідями на конференціях, беруть участь у конкурсах наукових робіт та олімпіадах зі спеціальності. Студенти спеціальності «Облік і аудит», а також викладачі кафедр факультету є постійними учасниками та переможцями спортивних змагань як на рівні спартакіади між факультетами ХНЕУ ім. С. Кузнеця, так і на рівні обласних та міжнародних змагань. Університетом створюються найкращі умови для реалізації творчого та спортивного потенціалу талановитої молоді.
Для студентів та викладачів факультету фінансів і обліку створено читальну залу в бібліотечному корпусі, з можливістю використання електронної бази даних як у внутрішній мережі, так і в мережі Internet. 100% студентів забезпечуєтсья гуртожитком. У двох гуртожитках факультету є обладнані спортивні зали для проведення секційних занять та аудиторії для самостійної підготовки до практичних та семінарських занять.
Активну участь приймають викладачі кафедри обліку і бізнес-консалтингу й у виховній роботі, що здійснюється на факультеті фінансів і обліку. Домінуючою тенденцією виховного впливу з боку викладачів-кураторів є сприяння гармонійному розвитку соціально відповідальної особистості. Саме тому головним завданням виховного впливу викладачами факультету обрано орієнтацію на свідому діяльність студента, що керується критеріями професіоналізму та усвідомленням власної відповідальності як за себе, так і за суспільство в цілому.
ІV. ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ ВИПУСКНИКА ОСВІТНЬО-ПРОФЕСІЙНОЇ
ПРОГРАМИ ПІДГОТОВКИ БАКАЛАВРА З ОБЛІКУ І АУДИТУ
Головним критерієм вибору програми підготовки завжди були та залишається перспективи працевлаштування. Сфери професійної діяльності випускників розповсюджуються на всі види економічної діяльності, що визначені в Класифікаторі видів економічної діяльності ДК 009:2010. Державним класифікатором професій ДК 003:2010 передбачається, що бакалавр з обліку і аудиту на первинних посадах самостійно виконує переважно стереотипні, частково діагностичні завдання, за усталеними алгоритмами робить економічні розрахунки, збирає, систематизує, нагромаджує первинну інформацію як для виконання закріплених за ним посадових обов’язків, так і для потреб структурного підрозділу, де він працює.
Сфери професійної діяльності випускника програми розповсюджується на:
- облікові, економічні, фінансові, виробничі та аналітичні підрозділи й служби підприємств та організацій різних галузей та форм власності;
- фінансові, кредитні й страхові установи;
- органи державної та регіональної влади;
- освітні, консалтингові та науково-дослідні установи.
Разом з тим роботодавцями ціниться також й спеціалізація в певних аспектах отриманої фахової підготовки. Саме тому, навчання за освітньо-професійною програмою "Облік і аудит" орієнтується на ряд спеціалізованих профілів професійної реалізації випускника. Ці профілі реалізовані через закладену в структуру освітньо-професійної програми підготовки бакалавра можливість вибору блоку профільних дисциплін (мейджорів) обліково-аналітичного профілю. Даний профіль орієнтується на посади бухгалтера, касира, економіста-аналітика, бухгалтера-експерта, консультанта з економічних питань, економіста з податків і зборів, аналітика консолідованої інформації, економіста з бухгалтерського обліку та аналізу господарської діяльності. Перевагою профілю є його універсальність, яка полягає в орієнтації на роботу в фінансово-економічних та облікових службах підприємств різних форм власності, аудиторських компаніях та органах державної влади, банківських та бюджетних установах тощо.
Зазначимо, що в перші роки після завершення навчання випускники за програмою підготовкою бакалавра за спеціальністю "Облік і оподаткування" отримують найбільші темпи зростання заробітної плати. Отримання практичного досвіду дозволяє їх займати керівні посади.
Бухгалтер легко може вирости до керівника крупного бізнесу чи CEO (Chief Executive Officer – головний виконавчий директор). Такому зростанню сприяє унікальне розуміння всіх процесів, що відбуваються на підприємстві, та усвідомлення особливостей їх обліково-інформаційного відображення. Отримані в рамках підготовки бакалавра за освітньо-професійною програмою "Облік і аудит" знання дозволяють випускнику з легкістю виконувати професійні обов’язки в суміжних спеціальностях, пов’язаних з економікою, податками, фінансами та менеджментом. Програмою підготовки бакалавра за спеціальністю "Облік і оподаткування" вагому роль приділено розвитку математичних та аналітичних здібностей майбутнього фахівця, які надто потрібні керівнику будь-якого рівня.
Нами пропонується унікальний набір універсальних та фахових компетентностей, які стануть у нагоді для початку успішного кар’єрного розвитку у багатьох сферах економіки країни. Все залежить від наполегливості та бажання вчитися. Навчайтеся якомога більше та робіть виважений вибір свого майбутнього кар’єрного шляху.
V. СТРУКТУРА ОСВІТНЬО-ПРОФЕСІЙНОЇ ПРОГРАМИ ПІДГОТОВКИ ОСВІТНЬОГО СТУПЕНЮ БАКАЛАВР ГАЛУЗІ ЗНАНЬ 0305 ЕКОНОМІКА ТА ПІДПРИЄМНИЦТВО НАПРЯМУ ПІДГОТОВКИ 6.030509 ОБЛІК І АУДИТ
Перелік дисциплін освітньо-професійної програми підготовки бакалавра та розподіл їх за семестрами представлено за цим посиланням. ХНЕУ ім. С. Кузнеця повною мірою реалізована вимога щодо самостійного вибору студентами 25% навчальних дисциплін. Пропонована кафедрою обліку і бізнес-консалтингу варіативна складова підготовки представлена у вигляді майнора та мейджора, орієнтованих на розкриття особливостей ведення обліку з застосуванням інформаційно-комунікаційних технологій та поглиблене надання професійних компетентностей.
VI. КАДРОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ОСВІТНЬО-ПРОФЕСІЙНОЇ ПРОГРАМИ ПІДГОТОВКИ БАКАЛАВРА
Безумовно, основою освітньо-професійної програми підготовки бакалавра є колектив кафедри обліку і бізнес-консалтингу, який складають викладачі високого кваліфікаційного рівня, що ведуть активну наукову діяльність, мають практичний досвід роботи та працюють на всіх факультетах університету. Це люди, що понад усе люблять свою роботу і намагаються всіма силами донести знання до студентів. Викладачі кафедри систематично підвищують кваліфікацію різними засобами - онлайн заняттями, стажуванням в провідних установах, організаціях, на підприємствах, а також в провідних наукових і науково-дослідних центрах. Все це дозволяє використовувати прогресивні освітні технології, а також корегувати навчальний процес з урахуванням потреб ринку і економіки.
VII. МОЖЛИВОСТІ ПРОДОВЖЕННЯ ОСВІТИ
Випускник освітньо-професійної програми «Облік і аудит» за першим бакалаврським рівнем спеціальності 071 "Облік і оподаткування" має можливість продовжувати навчання за освітньо-професійними програмами підготовки магістрів як за цією спеціальністю, так і за широким спектром суміжних спеціальностей. Окрім того, випускник даної програми підготовки бакалавра може залучитися до спільних міжнародних програм подвійних дипломів, що діють в Харківському національному економічному університеті імені Семена Кузнеця.
МИ ДОПОМОЖЕМО У ВАШОМУ ШЛЯХУ
ДО УСПІХУ ТА ПРОФЕСІЙНИХ ВЕРШИН!
Освтіньо-професійні програми підготовки бакалаврів ХНЕУ ім. С. Кузнеця базуються на майнор-мейджор підході до формування освітнього профілю студента. Такий підхід дозволяє повною мірою реалізувати вимогу Закону України "Про вищу освіту" щодо наявності 25% вибіркових дисциплін. Кафедра бухгалтерського обліку пропонує власний майнор та междор.
МЕЙДЖОР кафедри бухгалтерського обліку (умовна назва блоку профільних дисциплін, які визначають спеціалізацію напряму підготовки) орієнтований на надання компетентностей які підсилюють обліково-аналітичну складову підготовки майбутнього фахівця. Відповідний перелік дисциплін представлений у табл. 1. Орієнтація на даний мейджор готує фахівців для роботи на посадах бухгалтера, касира, економіста-аналітика, бухгалтера-експерта, консультанта з економічних питань, економіста з податків і зборів, аналітика консолідованої інформації, економіста з бухгалтерського обліку та аналізу господарської діяльності. Перевагою мейджора є його універсальність, яка полягає в орієнтації на роботу в фінансово-економічних та облікових службах підприємств різних форм власності, аудиторських компаніях та органах державної влади, банківських та бюджетних установах тощо.
Таблиця 1
Склад дисциплін мейджору "Обліково-аналітичне забезпечення підприємницької діяльності"
Навчальні дисципліни, що входять до складу мейджора | Загальна кількість | Форма контролю |
|
кредитів ЄКTC |
годин | ||
Курсова робота: фінансовий облік | 1 | 30 | Курсова робота |
Теорія економічного аналізу | 5 | 150 | Екзамен |
Облік і звітність в оподаткуванні | 4 | 120 | Залік |
Курсова робота: аналіз господарської діяльності | 1 | 30 | Курсова робота |
Облік за видами економічної діяльності | 5 | 150 | Екзамен |
Аналіз в галузях народного господарства | 5 | 150 | Екзамен |
Звітність підприємств | 4 | 120 | Залік |
РАЗОМ ЗА МЕЙДЖОРОМ: | 25 | 750 | - |
Просимо вибачення. У даний момент ведеться оновлення котненту.Для отримання потрібної інформації Ви можете зв'язатися з нами по телефону (057) 702-18-30, 3-37 (внутрішній) або електронній пошті: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Освтіньо-професійні програми підготовки бакалаврів ХНЕУ ім. С. Кузнеця базуються на майнор-мейджор підході до формування освітнього профілю студента. Такий підхід дозволяє повною мірою реалізувати вимогу Закону України "Про вищу освіту" щодо наявності 25% вибіркових дисциплін. Кафедра бухгалтерського обліку пропонує власний майнор та междор.
МЕЙДЖОР кафедри бухгалтерського обліку (умовна назва блоку профільних дисциплін, які визначають спеціалізацію напряму підготовки) орієнтований на надання компетентностей які підсилюють обліково-аналітичну складову підготовки майбутнього фахівця. Відповідний перелік дисциплін представлений у табл. 1. Орієнтація на даний мейджор готує фахівців для роботи на посадах бухгалтера, касира, економіста-аналітика, бухгалтера-експерта, консультанта з економічних питань, економіста з податків і зборів, аналітика консолідованої інформації, економіста з бухгалтерського обліку та аналізу господарської діяльності. Перевагою мейджора є його універсальність, яка полягає в орієнтації на роботу в фінансово-економічних та облікових службах підприємств різних форм власності, аудиторських компаніях та органах державної влади, банківських та бюджетних установах тощо.
Таблиця 1
Склад дисциплін мейджору "Обліково-аналітичне забезпечення підприємницької діяльності"
Навчальні дисципліни, що входять до складу мейджора | Загальна кількість | Форма контролю |
|
кредитів ЄКTC |
годин | ||
Курсова робота: фінансовий облік | 1 | 30 | Курсова робота |
Теорія економічного аналізу | 5 | 150 | Екзамен |
Облік і звітність в оподаткуванні | 4 | 120 | Залік |
Курсова робота: аналіз господарської діяльності | 1 | 30 | Курсова робота |
Облік за видами економічної діяльності | 5 | 150 | Екзамен |
Аналіз в галузях народного господарства | 5 | 150 | Екзамен |
Звітність підприємств | 4 | 120 | Залік |
РАЗОМ ЗА МЕЙДЖОРОМ: | 25 | 750 | - |
МАЙНОР кафедри бухгалтерського обліку (умовна назва блоку непрофільних дисциплін, що вивчаються послідовно на 2 та 3 курсах) орієтнується на надання студентам загального уявлення про організацію підприємницької діяльності та про особливості її здійснення з використанням автоматизованих компьютерних систем, які базуються на платформі 1С: підприємство. Головною перевагою пропонованого мейджора є те, що викладання дисциплін базується на наявній на кафедрі лабораторії "Навчальна бухгалтерія". Студенти напряму підготовки "Облік і аудит" в рамках даного майнора отримують компетентності щодо автоматизованої реалізації облікового процесу. Студнети інших напрямів підготовки після вивчення дисциплін майнора усвідомлюють, яким чином формуються на підприємстві інформаційні потоки та як вони використовуються в процесах прийняття рішення. Загальна характеристика дисциплін майнора кафедри бухгалтерського обліку наведена у табл. 2
Таблиця 2
Характеристика майнора "Обліково-інформаційне забезпечення підприємницької діяльності"
Назва дисципліни | Пререквізити | Постреквізити | Трудомісткість |
Основи підприємницької діяльності | Знання основ мікроекономіки | Вивчення дисципліни забезпечує формування у фахівців знання організаційно-правових форм господарювання, сутності загальної та спрощеної системи обліку й оподаткування, порядку здійснення підприємницької діяльності фізичними та юридичними особами – суб’єктами підприємницької діяльності за різними системами оподаткування та вміння використовувати законодавчі й нормативні акти, що регламентують діяльність суб'єктів малого й середнього підприємництва, реєструвати та оформлювати підприємницьку діяльність, здійснювати розрахунки податків приватного підприємця, підприємства, нарахувань і утримань із заробітної плати працівників, складати та подавати податкову й бухгалтерську звітність. | 5 кредитів |
Зарубіжний досвід ведення підприємницької діяльності | Знання основ мікроекономіки та макроекономіки | Вивчення дисципліни забезпечує формування у фахівців знання світових тенденцій розвитку підприємницької діяльності в економіці зарубіжних країн, аналізу розвитку підприємницької діяльності в Європі та Азії, шляхи застосування зарубіжного досвіду розвитку підприємництва в Україні. | 5 кредитів |
Комп’ютеризована система автоматизації діяльності суб’єкта малого бізнесу | Знання основ мікроекономіки та макроекономіки, обчислювальної техніки (інформатики) | Здатність використовувати програму 1С. Конфігурація «Бухгалтерія для України» або «Управління невеликою фірмою». Вивчення дисципліни забезпечує формування у фахівців знання системи автоматизації, що використовуються суб’єктами різних форм власності підприємницької діяльності за різними системами оподаткування | 5 кредитів |
Комп'ютерні облікові системи в управлінні промисловим підприємством | Знання основ бухгалтерського обліку, обчислювальної техніки (інформатики), комп’ютеризованої система автоматизації | Здатність використовувати програму 1С. Конфігурація «Управління промисловим підприємством». Вивчення дисципліни забезпечує формування у фахівців здатності до прийняття управлінських рішень на основі облікової інформації за допомогою комп’ютерних технологій | 5 кредитів |
Викладачі: к.е.н., доцент Фартушняк О.В., к.е.н., доцент Часовнікова Ю.С., к.е.н., доцент Н.В. Курган, к.е.н., доцент І.Г. Волошан
Дисципліна «Основи підприємницької діяльності»
Короткий опис. Дана дисципліна розглядає порядок створення та організації діяльності суб’єктів підприємницької діяльності різних організаційно-правових форм господарювання, зокрема малого та середнього підприємництва.
Цілі і завдання. Ціллю даної навчальної дисципліни є формування знань і навичок студентів щодо організації та здійснення підприємницької діяльності фізичними та юридичними особами.
Завданнями даної навчальної дисципліни є: вивчення організаційних основ побудови діяльності суб’єктів підприємницької діяльності – юридичних та фізичних осіб; організація діяльності суб’єктів малого та середнього підприємництва, які працюють за загальною та спрощеною системою обліку й оподаткування; ведення податкового та бухгалтерського обліку суб’єктами підприємництва різних організаційно-правових форм господарювання.
Дисципліна «Зарубіжний досвід ведення підприємницької діяльності»
Короткий опис. Дана дисципліна розглядає порядок ведення та організації підприємницької діяльності у країнах Європи та Азії.
Цілі і завдання. Ціллю даної навчальної дисципліни є формування знань і навичок студентів зарубіжного досвіду країн Європи та Азії щодо організації та ведення підприємницької діяльності.
Завданнями даної навчальної дисципліни є: розвинення та поглиблення теоретичних знання студентів системи організації підприємницької діяльності в зарубіжних країнах; оволодіння основами підприємницької діяльності згідно законодавства країн Європи та Азії. адаптація закордонного досвіду ведення підприємницької діяльності на вітчизняних підприємствах.
Дисципліна «Комп’ютеризована система автоматизації діяльності суб’єкта малого бізнесу»
Короткий опис. Дана дисципліна розглядає порядок ведення та організації підприємницької діяльності за допомогою комп’ютеризованих систем автоматизації.
Цілі і завдання. Ціллю даної навчальної дисципліни є освоєння студентами знань основ інформатизації і методів вирішення завдань під час здійснення підприємницької діяльності, навичок застосування автоматизованих систем управління підприємствами.
Завданнями даної навчальної дисципліни є: поглиблення теоретичних знання студентів щодо різних комп’ютеризованих систем автоматизації підприємницької діяльності; оволодіння практичними основами обробки інформаційних потоків в разі здійснення підприємницької діяльності; вивчення основних методів вирішення завдань під час здійснення підприємницької діяльності; розвинення навичок користування засобами автоматизації при веденні підприємницької діяльності.
Дисципліна «Комп’ютерні облікові системи в управлінні підприємством»
Короткий опис. Дана дисципліна розглядає особливості побудови облікової системи України за допомогою комп’ютерних технологій та формує здатність до реєстрації, накопичення та збереження інформації для прийняття управлінських рішень в процесі діяльності.
Цілі і завдання. Вивчення дисципліни сприятиме прагненню студентів до одержання і збагачення знань, зацікавленості в пізнавальній діяльності, виробленні нового типу економічного мислення, навичок самостійної роботи з інструктивним і законодавчим матеріалом, додатковою літературою, формуванню самостійності і творчої активності в момент прийняття рішень, принциповості, ініціативності, професійної етики, моральних якостей за допомогою комп’ютерних технологій.
Мета навчальної дисципліни – формування системи знань з особливості побудови облікової системи за допомогою комп’ютерних технологій в управлінні підприємством. Завданнями даної навчальної дисципліни є: оволодіння теоретичними знаннями та формування компетентності фахівця, здатного використовувати інформаційні облікові технології в управлінні підприємством; розвинення практичних навичок щодо реєстрації, обробки та аналізу облікової інформації під час формування інформаційних потоків для прийняття управлінських рішень; використання знань основних методів вирішення завдань в управлінні підприємством.
Освтіньо-професійні програми підготовки бакалаврів ХНЕУ ім. С. Кузнеця базуються на майнор-мейджор підході до формування освітнього профілю студента. Такий підхід дозволяє повною мірою реалізувати вимогу Закону України "Про вищу освіту" щодо наявності 25% вибіркових дисциплін. Кафедра бухгалтерського обліку пропонує власний майнор.
Майнор кафедри (умовна назва блоку непрофільних дисциплін, що вивчаються послідовно на 2 та 3 курсах) орієтнується на надання студентам загального уявлення про організацію бізнесу та про особливості здійснення підприємницької діяльності з використанням автоматизованих компьютерних систем, які базуються на платформі 1С: підприємство.
Головною перевагою пропонованого майнора є те, що викладання дисциплін базується на наявній на нашій кафедрі лабораторії "Навчальна бухгалтерія". - Студенти спеціальності "Облік і оподаткування" (спеціалізація "Облік і аудит") в рамках даного майнора отримують компетентності щодо автоматизованої реалізації облікового процесу. - Студнети інших спеціалізації та освітньо-професійних програм після вивчення дисциплін майнора усвідомлюють, яким чином формуються на підприємстві інформаційні потоки та як вони використовуються в процесах прийняття рішення. |
Загальна характеристика дисциплін майнора кафедри бухгалтерського обліку наведена у табл. 1. Основу майнора становлять дві десятикредитні дисципліни, які викладаються на другому та на третьому курсах. Перша дисципліна, "Організація ведення бізнеса", орієнтується на визначення особливостей організації підприємницької діяльності фізичними особами-підприємцями та юридичними особами. Особливістю даної дисципліни є орієнтація компетентностей на усвідомлення впливу параметрів організації підприємницької діяльності на логіки роботи компьютерних облікових систем. Друга дисципліна "Компьютерна система 1С:Підприємство для ведення бізнесу" розкриває особливості інформаційного супроводу підприємницької діяльності з використанням програмного продукту 1С:Підприємство. При цьому передбачено виділення двох змістовних блоків, які також орієнтуються на фізичних-осіб підприємців на та юридичних осіб.
Таблиця 1
Характеристика майнора "1С Обліковий консалтинг (бізнес консалтинг)"
Назва дисципліни | Пререквізити | Семестр | Постреквізити | Трудомісткість |
Організація ведення бізнесу |
Знання основ мікроекономіки та макроекономіки |
3 семестр (1 семестр 2-го курсу) Орієнтація на фізичних осіб-підприємців |
Вивчення дисципліни забезпечує формування у фахівців знання організаційно-правових форм господарювання, сутності загальної та спрощеної системи обліку й оподаткування, порядку здійснення підприємницької діяльності фізичними особами та вміння використовувати законодавчі й нормативні акти, що регламентують діяльність суб'єктів малого підприємництва. | 10 кредитів, форма контролю - залік |
4 семестр (2 семестр 2-го курсу) Орієнтація на юридичних осіб |
Вивчення дисципліни забезпечує формування у фахівців порядку здійснення підприємницької діяльності юридичними особами – суб’єктами підприємницької діяльності за різними системами оподаткування та вміння використовувати законодавчі й нормативні акти, що регламентують діяльність суб'єктів малого й середнього підприємництва, реєструвати та оформлювати підприємницьку діяльність, здійснювати розрахунки податків приватного підприємця, підприємства, нарахувань і утримань із заробітної плати працівників, складати та подавати податкову й бухгалтерську звітність. | |||
Компьютерна система 1С:Підприємство для ведення бізнесу | Знання основ мікроекономіки та макроекономіки, інформатики |
5 семестр (1 семестр 3-го курсу) Орієнтація на фізичних осіб-підприємців |
Здатність використовувати програму 1С. Конфігурація «Бухгалтерія для України» або «Управління невеликою фірмою». Вивчення дисципліни забезпечує формування у фахівців знання системи автоматизації, що використовуються суб’єктами різних форм власності підприємницької діяльності за різними системами оподаткування | 10 кредитів, форма контролю - залік |
Знання основ бухгалтерського обліку та інформатики |
6 семестр (2 семестр 2-го курсу) Орієнтація на юридичних осіб |
Здатність використовувати програму 1С. Конфігурація «Управління промисловим підприємством». Вивчення дисципліни забезпечує формування у фахівців здатності до прийняття управлінських рішень на основі облікової інформації за допомогою комп’ютерних технологій |
Викладачі: к.е.н., доцент Фартушняк Ольга Вікторівна, к.е.н., доцент Часовнікова Юлія Сергіївна, к.е.н., доцент Курган Наталя Володимирівна, к.е.н., доцент Волошан Ірина Геннадіївна, к.е.н., доцент Пасенко Наталія Сергіївна,к.е.н., ст. викладач Цибулько Дмитро Іванович, ст. викладач Пасічник Інна Юріївна
Дисципліна «Організація ведення бізнесу»
Коротка анотація дисципіни. Дисципліна "Організація ведення бізнесу" розглядає порядок організації діяльності різних суб’єктів господарювання, у тому числі фізичних осіб, домогосподарств, приватних підприємців, створення та діяльності суб’єктів підприємницької діяльності різних організаційно-правових форм господарювання, зокрема малого та середнього підприємництва. Перевагою даної дисципліни є її практична спрямованість на роботу з нормативно-правовими актами, вирішення питань організаційної та облікової роботи з власними коштами та доходами від підприємницької діяльності, вирішення питань вибору та реєстрації підприємств різних організаційно-правових форм, а також бізнес-планування їх діяльності. У процесі викладання навчальної дисципліни основна увага приділяється оволодінню студентами професійною компетентністю в галузі організації підприємницької діяльності фізичних та юридичних осіб.
Мета та основні задачі дисципліни. Метою дисципліни є формування знань і навичок студентів щодо формування власного й сімейного бюджету, організації підприємницької діяльності фізичних осіб, організації та планування діяльності юридичних осіб, а також облікового супроводження здійснення господарської діяльності на підприємстві.
Задачами дисципліни є:
- вивчення особливостей фінансової грамотності при керуванні власним бюджетом;
- облікове супроводження домашнього господарства;
- вивчення нормативно-правового регулювання діяльності суб’єктів підприємницької діяльності в Україні;
- вивчення організаційних основ побудови підприємницької діяльності;
- визначення порядку реєстрації підприємницької діяльності фізичної особи;
- вивчення системи оподаткування підприємницької діяльності;
- визначення напрямків консалтингу бізнес-питань підприємців;
- вивчення порядку взаємовідносин фізичної особи з контролюючими органами;
- визначення особливостей вибору організаційно-правової форми ведення бізнесу;
- вивчення практичних аспектів реєстрації підприємств;
- вивчення порядку вибору системи оподаткування підприємницької діяльності юридичних осіб;
- визначення напрямків планування та реалізації бізнес-процесів на підприємстві;
- вивчення порядку складання бізнес-плану та розробки організаційної структури підприємства;
- комп’ютерно-облікове супроводження ведення бізнесу;
- вивчення зарубіжного досвіду здійснення підприємницької діяльності. .
Компетентності, що забезпечує. Вивчення дисципліни забезпечує формування у фахівців здатність здійснювати оформлення та ведення господарської діяльності юридичними та фізичними особами.
Трудомісткість. 10 кредитів, 132 аудиторних годин, 1 залік, 1-2 форми поточного контролю.
Дисципліна «Комп'ютерна система "1С: Підприємство" для ведення бізнесу»
Коротка анотація дисципіни. Дана дисципліна розглядає особливості побудови облікової системи України за допомогою комп’ютерних технологій та формує здатність до реєстрації, накопичення та збереження інформації для прийняття управлінських рішень в процесі підприємницької діяльності. Перевагою вивчення дисципліни є прагнення студентів до одержання і збагачення знань, виробленні нового типу економічного мислення, формуванню самостійності і творчої активності в момент прийняття рішень за допомогою комп’ютерних технологій. У процесі вивчення даної дисципліни у студентів формуються практичні навички ведення автоматизованого обліку, реєстрації операцій, які виникають під час ведення бізнесу.
Мета та основні задачі дисципліни. Мета навчальної дисципліни – формування системи знань з особливості побудови облікової системи за допомогою комп’ютерних технологій в управлінні бізнесом.
Задачами даної навчальної дисципліни є:
- оволодіння теоретичними знаннями та формування компетентності фахівця, здатного використовувати інформаційні облікові технології в управлінні підприємницької діяльності;
- розвинення практичних навичок щодо реєстрації, обробки та аналізу облікової інформації під час формування інформаційних потоків для прийняття управлінських рішень; використання знань основних методів вирішення завдань в управлінні бізнесом;
- розвинення навичок користування засобами автоматизації при веденні підприємницької діяльності.
Компетентності, що забезпечує. Вивчення дисципліни забезпечує формування у фахівців здатність вести бізнес за допомогою комп'ютерних технологій..
Трудомісткість. 10 кредитів, 124 аудиторних годин, 1 залік, 1-2 форми поточного контролю.
На сучасному ринку праці збільшується попит на бухгалтерів з півищеними навичками у сферах управління та консалтингу. Розроблена у тісній співпраці з Привілейованим Інститутом Управлінських Бухгалтерів (Chartered Institute of Management Accountants, CIMA, Великобританія) освітньо-професійна програма з "Обліку і аудиту" готує вступників до успішної кар'єри в області фінансів, покращуючи навички, потрібні для досягнення успіху на управлінському та стратегічному рівні будь-якої організації.
Перегляд даної програми на відповідність вимогам CIMA та отримання відповідної акредитації підтверджує високу якість наповнення програми з "Обліку і аудиту" та декларує позицію ХНЕУ ім. С. Кузнеця – гармонізацію програм навчання з вимогами найкращих світових практик підготовки фінансових спеціалістів, адже СІМА є визнаним лідером фінансових кваліфікацій у світі. Випускники освітньої програми "Облік і аудит", яких готує кафедра обліку і бізнес-консалтингу, звільнятимуться від здачі 3 іспитів першого рівня і зможуть розпочати професійну кваліфікацію CIMA з кейс-стаді операційного рівня одночасно з отриманням ними відповідного ступеня (бакалавра або магістра). Це означає, що вони повинні будуть скласти ОДИН іспит для отримання "Диплому з управлінського обліку" (Certificate in Business Accounting – СІМА Cert BA) МІЖНАРОДНОГО РІВНЯ. Навіть якщо зараз Ви не плануєтє отримувати професійну сертифікацію CIMA, участь у даній програмі підготовки бакалавра гарантує навчання з використанням кращіх світових практик підготовки фахівців.
Посилання на підтвердження кваліфікації на сайті Привілейованого Інституту Управлінських Бухгалтерів
- The Chartered Institute of Management Accountants (Міжнародна асоціація фахівців в галузі управлінського обліку) є провідною й найбільшою в світі професійною асоціацією фахівців з управлінського обліку. Налічує 227000 членів, які працюють у 179 країнах.
- Члени і студенти CIMA працюють на промислових і торговельних підприємствах, у державних установах і некомерційних організаціях.
- CIMA спільно з Американським інститутом дипломованих бухгалтерів AICPA заснувала статус сертифікованого міжнародного фахівця в галузі управлінського обліку CGMA (Chartered Global Management Accountant), який отримують талановиті та цілеспрямовані фахівці з управлінського обліку, що володіють знаннями і здібностями для інтенсивного розвитку бізнесу.
- CIMA орієнтує навчання на ефективне прийняття рішень на основі аналізу релевантної інформації за для створення і підтримки вартості
- Основу програми становить орієнтація на визначені в CIMA сфери діяльності, такі як: фінансова стратегія, зовнішня звітність, внутрішній контроль, трансформація витрат, управління фінансами та проектами, управління ризиками та ресурсами, бюджетний контроль, обліково-аналітична підтримка бізнесу, аудит та внутріншій аудит, стратегічний податковий контроль.
- Навчання в розрізі означених сфер діяльності розкривається також з точки зору провадження професійної консалтингової діяльності.
- Кейс-стаді операційного рівня імітує функцію працівника з фінансових питань, який працює на операційному рівні та приймає тактичні рішення, для яких необхідний аналіз фінансової та нефінансової інформації. Він здатен аналізувати структуру організації, вирішувати питання витрат й фінансового планування, показувати їхній вплив на підготовку фінансової звітності та на податкові наслідки.
- Отримавши кваліфікацію на Сертифікат СІМА в бізнес бухгалтерії (Certificate in Business Accounting – СІМА Cert BA), Ви матимете ґрунтовне розуміння основних принципів бухгалтерського обліку, управління та бізнесу, що дасть можливість розпочати кар’єру в світі бізнесу та фінансів. Ви розвинете навички у підготовці фінансової звітності, прогнозуванні, аналізі даних, тощо.
- Навчальна програма заснована на компетенціях, що вимагають працедавці, зокрема технічні, фінансові та ділові навички, а також навички роботи з людьми та лідерства. CGMA Competency Framework – це спеціально розроблена програма, що визначає вимоги роботодавців з різних країн світу, тобто навички, які вони шукають у наступному поколінні бізнес-лідерів.
- Орієнтація на формування максимально широкого економічного світогляду майбутнього професіонала.
- Консультаційна діяльність, яка в багатьох країнах світу є важливим елементом ділового середовища, активно розвивається і в Україні.
- Управлінський облік посідає головне місце в організації, розташувавшись на перетині фінансів та менеджменту.
- Вагомий акцент на фундаментальну теоретичну підготовку з економіки та інформаційних технології.
- Індивідуалізація процесу навчання за рахунок вибору 25% дисциплін.
- Підсилена підготовка з іноземної мови. Можливість отримання сертифікату BEC (Business English Certificates).
- Навчання з профільних дисциплін повністю забезпечено пакетами первинних документів, форм звітності та комплексних завдань з діагностики якості сформованості компетентностей.
- Широко задіяні мультимедійні технології та проводиться моделювання виробничих процесів та ситуацій.
- Розвиток аналітичних здібностей та критичного мислення через залучення до наукової діяльності.
- 100% забезпечення гуртожитком.
- Гарантія яскравого та незабутнього студентського життя.
Випускник може працювати:- на всіх посадах обліково-аналітичного профілю (бухгалтер, касир, бухгалтер-експерт, економіст-аналітик тощо); |
Випускник програми може займати відповідну позицію в топ-менеджменті підприємства, працювати у складі консалтингової фірми або вести незалежну професійну діяльність |
- головного бухгалтера; - фінансового директора; - економіста-аналітика; - консультанта з економічних питань; - експерта-консультанта з економічних питань; - аудитора (після сертифікації); - начальника відділу; - аналітика консолідованої інформації; - заступника директора з розвитку; - керівника власної консалтингової фірми. |
Половину всіх світових проблем створюють люди, які намагаються прийняти рішення до того, як отримають всю необхідну для цього інформацію. Наша програми вчить як виправити цей недолік |
НА БЮДЖЕТ І КОНТРАКТ: 1. Українська мова та література (ЗНО) 2. Математика(ЗНО) 3. Іноземна мова або географія (ЗНО).
ТІЛЬКИ НА КОНТРАКТ: 1. Українська мова та література (ЗНО) 2. Історія України (ЗНО) 3. Іноземна мова або географія (ЗНО)
Завантажити буклет освітньо-професійної програми підготовки бакалавра
Пов'язані новини:
Міжнародне визнання якості навчальних програм ХНЕУ
Семінар з методик викладання програм СІМА
Освітньо-професійна програма підготовки бакалавра з обліку, аудиту і оподаткування в Харківському національному економічному університеті імені Семена Кузнеця орієнтована на поєднання високого рівня професійної підготовки з формуванням у студентів наукового світогляду та наданням широкого кругозору у соціальній, гуманітарній, фундаментальній й професійних областях.
ХНЕУ ім. С. Кузнеця успішно використовує майнор-межджор підхід до формування навчальних планів. Таким чином забезпечується реалізація вимоги Закону України "Про вищу освіту" відносно 25% дисциплін, що обираються студентами самостійно. Кафедра обліку і бізнес-консалтингу є випускаючою за спеціальністю 071 Облік і оподаткування. Розроблені навчальні плани повністю відповідають прийнятому у ХНЕУ ім. С. Кузнеця підходу до їх формування. Фокус пропонованої кафедрою програми орієнтуються на формування обліково-аналітичного забезпечення діяльності суб'єктів господарювання різних форм власності, які здійснюють різні види діяльності. Склад дисциплін вибіркової складової розвивають та конкретизують отримані компетентності під час вивчення базових навчальних дисциплін освітньо-професійної програми "Облік і аудит". При цьому отримані компетентності орієнтовані на задоволення вимог роботодавців щодо таких посад: бухгалтер, касир, економіст-аналітик, бухгалтер-експерт, бухгалтер-ревізор, консультант з економічних питань, економіст з податків і зборів, помічник аудитора, аналітик консолідованої інформації, економіст з бухгалтерського обліку та аналізу господарської діяльності, податковий інспектор.
Навчальний план бакалаврської програми «Облік і аудит», набір 2021 року
Навчальний план бакалаврської програми «Облік і аудит», набір 2020 року
Навчальний план бакалаврської програми «Облік і аудит», набір 2019 року
Метою програми підготовки бакалавра «Фінансово-економічна безпека» є підготовка компетентних фахівців – економістів-аналітиків, бухгалтерів-експертів, консультантів з економічних питань, економістів з податків і зборів, аналітиків консолідованої інформації, економістів з бухгалтерського обліку та аналізу господарської діяльності. Конкурентною перевагою бакалаврської програми є якісне поєднання економічного аналізу, бухгалтерського обліку та аудиту як найважливіших функцій управління безпекою фінансово-господарської діяльності суб'єктів господарювання в умовах динамічного бізнес-середовища. Продовживши навчання за освітнім ступенем магістра в рамках програми "Управління фінансово-економічною безпекою" Ви отримуєте дипломи за спеціальністю 071 "Облік і оподаткування" (бакалавр) та 073 "Менеджмент" (магістр). Саме сполучення цих спеціальностей створює унікального фахівця, попит на ринку праці на якого завжди залишатиметься стабільно високим.
- Забезпечення економічної безпеки національної економіки та підприємств є однією з найбільш вагомих проблем будь якого суб'єкта господарювання;
- Завданнями фахівця з фінансово-економічної безпеки є виявлення внутрішніх та зовнішніх загроз в діяльності підприємства, оцінка ризику впливу цих факторів та розробка заходів з подолання негативних впливів;
- Фахівці з безпеки відстежують нелегальні грошові потоки, реалізують фінансовий контроль та оцінюють реалістичність сценаріїв розвитку підприємства;
- Здатність підтримки безпеки значно залежить від повноти наявної інформації у осіб, які приймають рішення.
- застосовувати методи аналізу та контролю за станом і результатами господарської діяльності;
- спостерігати за раціональним використанням матеріальних, трудових і фінансових ресурсів з метою виявлення внутрішньогосподарських резервів та запобігання втратам і непродуктивним витратам;
- проводити комплексний аналіз на підставі даних бухгалтерського обліку і звітності, розробляти пропозиції з усунення чинників загроз фінансово-господарської діяльності підприємства і його підрозділів;
- забезпечувати керівників, кредиторів, інвесторів, аудиторів та інших користувачів фінансово-економічної звітності порівнянною та достовірною інформацією про діяльність підприємства, його майно, зобов'язання та господарські операції, прибутки та видатки.
Зміст програми підготовки розкривається наступними дисциплінами та модулями: Національна системи безпеки; Економічна безпека банківських та фінансових установ; Організація кадрової безпеки; Економічний аналіз та аудит в системі економічної безпеки; Ризик-менеджмент; Обліково-аналітичне забезпечення системи безпеки та конкурентної розвідки; Фінансова безпека України; Судово-економічна експертиза; Економіко-математичне моделювання фінансово-економічної безпеки; Методи та моделі прийняття управлінських рішень; Стратегічний управлінський облік; Фінансовий менеджмент; Організація міжнародної безпеки; Корпоративна безпека; Правове забезпечення безпеки суб'єктів господарської діяльності в Україні.
Ключовими дисциплінами при цьому є:
- Основи управління фінансово-економічною безпекою – теоретичні і практичні особливості діяльності із забезпечення фінансово-економічної безпеки господарської діяльності суб'єктів господарювання;
- Методи і моделі прийняття рішень в аналізі та аудиті – механізми прийняття управлінських рішень, аналітичний інструментарій процесів прийняття та реалізації управлінських рішень;
- Аудит в управлінні фінансово-економічною безпекою – перевірка та контроль обліково-аналітичної діяльності в торгових підприємствах, банках, бюджетних установах, на фондовому ринку, сільськогосподарських підприємствах, транспортних та будівельних підприємствах;
- Фінансова звітність за національними та міжнародними стандартами – міжнародні стандарти формування обліково-аналітичної звітності суб'єктів господарювання;
- Стратегічний управлінський облік – поєднання в рамках єдиної системи фінансового і управлінського обліку і забезпечення фахівців економічною інформацією для прийняття ефективних рішень та оцінки діяльності підприємства.
- Досвідчений професорсько-викладацький склад з професіоналів-практиків.
- Вагомий акцент на фундаментальну теоретичну підготовку, яка сполучує сфери економіки, обліку, фінансів, інформаційних систем та права.
- Підсилена підготовка з іноземної мови.
- 100% забезпечення гуртожитком.
- Наявність можливості паралельної участі у програмах підготовки офіцерів запасу (з присвоєнням військового звання молодшого лейтенанту запасу).
- Формування унікального за затребуваного ринком набору компетентностей.
- економіста-аналітика, бухгалтера-експерта, консультанта з економічних питань, економіста з податків і зборів, економіста з бухгалтерського обліку та аналізу господарської діяльності, експерта-консультанта з питань обліку та оподаткування, фахівця в контролюючих органах, директора власного підприємства. З набуттям практичного досвіду: головного бухгалтера, фінансового директора, аудитора (після сертифікації), начальника відділу, заступника директора з економіки
- керівника, професіонала із питань фінансово-економічної безпеки;
- аналітика/консультанта із питань фінансово-економічної безпеки;
- професіонала із питань соціальної та корпоративної відповідальності підприємств, установ та організацій;
- радника, консультанта (оглядача) з економічних питань;
- відповідального працівника банку (філії банку, іншої фінансової установи);
- спеціаліста відділу внутрішнього моніторингу банку;
- судовий експерт в сфері розслідування економічних правопорушень
НА БЮДЖЕТ І КОНТРАКТ 1. Українська мова та література (ЗНО) 2. Математика(ЗНО) 3. Іноземна мова або географія (ЗНО)
ТІЛЬКИ НА КОНТРАКТ 1. Українська мова та література (ЗНО) 2. Історія України (ЗНО) 3. Іноземна мова або географія (ЗНО)
Просимо вибачення. У даний момент ведеться оновлення котненту.Для отримання потрібної інформації Ви можете зв'язатися з нами по телефону (057) 702-18-30, 3-37 (внутрішній) або електронній пошті: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.